Road2Genk : de eerste drie weken (42 t/m 44)

Screenshot 2013-11-03 00.08.31Gekscherend tag ik mijn training-tweets (op Twitter dus) wel eens met de hashtag #road2genk (zie foto en even klikken om te zien dat ik ook echt sta ingeschreven en zelfs al betaald heb!) om aan te geven dat ik weer volop in training ben voor mijn derde marathon. Kleine moeite trouwens om die trainingen hier ook weer eens samen te vatten. Goede stok achter de deur ook naast het trainingsschema op het prikbord.

En hoe gaat het dan met die road naar Genk na de halve marathon in Eindhoven? Eigenlijk best goed al heb ik de dag na Eindhoven natuurlijk wel wat rust genomen op hardloopgebied. Maar het was herfstvakantie, ik kon de hele week thuiswerken en daar heb ik heerlijk van geprofiteerd door naast drie hardlooptrainingen even zo vaak naar de sportschool te gaan. Dat lukt me in een werkweek waarin er gereisd moet worden helaas niet. De trainingen in de sportschool zijn overigens niet meer zo uitgebalanceerd als ten tijde bij Fitnesscentrum VIPP maar een rondje oefeningen (voor alle spiergroepen minimaal een oefening) en me 20 minuten het licht uit de ogen fietsen is een standaard training. Verder liep ik in de week na Eindhoven probleemloos een 5, een 10 en een 15 kilometer.

Een weekje later bezocht ik eenmaal de sportschool en liep ik 5, 10 en 20 kilometer. Die laatste natuurlijk lekker op het gemakje want mijn kilometertijden moeten bij de langzame duurloop zo ongeveer naar 7 minuten de kilometer… Maar de 5 probeer ik altijd te gebruiken voor een zelf verzonnen intervaltraining. Die week was dat 3 minuten gewoon lopen, 30 seconden versnellen en dat dan 5x herhalen. Vermoeiend zeg en dat bleek de intervaltraining van de afgelopen week ook. Wederom 5 km maar dan elke kilometer iets sneller lopen dan de voorgaande training. Missie volbracht in 6:00, 5:50, 5:39, 5:23 en 5:08, not bad. Deze week liep ik ook nog een 10 km in een uur en gisteren volbracht ik mijn 90 minuten training in de stromende regen. Net geen 15 kilometer maar niettemin dik tevreden. Oh ja, en de sportschool kan zich zo meteen nog verheugen op een bezoekje van mij.

Volgende keer een blogje met trainingsrondjes en mijn ervaringen met de Runtastic app op mijn iPhone.

4 gedachtes over “Road2Genk : de eerste drie weken (42 t/m 44)

Reacties zijn gesloten.