Gezien: Boudewijn de Groot @ Schouwburg Sittard 20/10/2013

Mooi, ingetogen en een ware verteller, dat is in het kort hetgeen me bijgebleven is van het optreden van Boudewijn de Groot in de Sittardse schouwburg afgelopen zondag. Jaja mensen, ik hou best van het Nederlandstalige lied maar niet van alles :-) Boudewijn de Groot dus, die ik een aantal jaren geleden ook al in Sittard zag optreden. Toen nog met een volledige band, nu weliswaar ook met vijfkoppige band (waaronder zoon Marcel de Groot) maar wel semi akoestisch. Daar ben ik normaal niet zo’n liefhebber van maar eerlijk is eerlijk, bij de prachtige luisterliedjes die zondag ten gehore werden gebracht pasten het prima.

De titel van deze (laatste?) theatertournee is trouwens ‘Vaarwel, misschien tot ziens’ en dat hield in dat Boudewijn uit zijn gehele ouevre putte en dat hield ook in dat een groot aantal nummers mij onbekend waren. Maar op die momenten wist hij me juist te raken, dankzij de teksten en de breekbare manier waarop hij ze bracht, alsof er geen zanger op het podium zat maar een verteller die mij steeds nieuwsgieriger wist te maken naar het vervolg van het verhaal. Zittend is hij wel op zijn best want een over het podium voorzichtig dansende 69 jarige grijze man ziet er toch een beetje komisch uit. Dat bedoel ik verder niet verkeerd maar het past gewoon wat minder bij hem. Tussen de nummers door vertelde hij anekdotes uit zijn carrière zodat het zowaar een echte ‘vaarwel’ tour leek.

Uiteraard werden er ook een aantal krakers gespeeld, denk aan ‘Jimmy’ (hoi papa, ik heb meegezongen!), ‘Avond’, ‘Meester Prikkebeen’ en afsluiter ‘Het Land van Maas en Waal’. Maar voor mij waren de onbekende nummers toch de echte winnaars van deze zondagavond in Sittard. Boudewijn mag dan een senior zijn, in ieder geval een senior die nog niet versleten is!

NB: De opname boven deze blogpost is van een eerdere theatertournee.

3 gedachtes over “Gezien: Boudewijn de Groot @ Schouwburg Sittard 20/10/2013

  1. Pingback: Lijstjestijd / Concerten 2013 | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.