Gelopen: Halve Marathon @ Eindhoven 13/10/2013 (15 t/m 41)

voor startHm, wanneer is hier de laatste hardloopblogpost geplaatst? Oeps, dat is alweer 6 (!) maanden geleden en de post daarvoor dateerde van eind december 2012. Maar er wordt zeker nog gelopen door ondergetekende, wat heet… Afgelopen zondag liep ik de halve marathon van Eindhoven. Het was mijn achtste en ik was nog nooit zo langzaam maar wat heb ik genoten onderweg. Privé beslommeringen en emoties zorgden ervoor dat ik de lijn na de Dommelloop niet zo kon doortrekken als ik wilde maar toen ik in juli eenmaal besloten had om in Eindhoven van start te gaan heb ik een schema op het prikbord gehangen en ben ik weer serieus aan de slag gegaan. Drie keer lopen per week en een keer naar de sportschool en ook dit keer hielp dit beproefde recept me over de finishlijn.

Ik liep dit jaar overigens niet voor Fontys maar had via via een VIP arrangement geregeld bij hoofdsponsor De Lage Landen. Niet dat ik daar veel van heb meegekregen ;-) want het VIPP-en was vooral interessant voor mijn drie fans, mijn lieve mama, mijn vriendje Barry en last but not least Marcel. Ze konden genieten van een hapje (of twee of drie…), een pasta buffet en warme en koude drankjes terwijl ze vanaf het ereterras zo de finish op konden kijken. Maar toen ik binnenkwam na 2:08:05 stonden ze gewoon in de kou achter een dranghek, de schatten. Het pasta buffet was trouwens ook open voor hardlopers na de finish, gelukkig maar.
toilet
Het was overigens wel mijn weertje hè, graadje of 10, regen, alleen die wind viel een beetje tegen maar je kunt niet alles hebben. Met andere woorden, gewoon korte broeken en hemdjes weer :-) De eerste kilometer ging ik veel te snel (5:59) maar daarna schommelde de kilometertijden ergens tussen 6:04 en 6:14 en daar was ik erg blij mee. Het bleef trouwens ook zo en ik kon zowaar de laatste zes kilometer versnellen (6:02, 6:01, 5:46, 5:45, 5:42 en 5:35, wow). Het hielp wel dat ik onderweg nog wat bekenden spotten… Twee collega’s die voor een tijd onder de 1:55 gingen, oud collega Gerard die ondanks drie jaar afwezigheid van mijn kant gewoon weer met een gepelde banaan langs de kant stond, John die als pacer voor de 1:55 fungeerde, een aantal collega’s langs de kant en jahaaaa, op km 19 zag ik ook eindelijk Tiny en toen hij vroeg hoe het ging kon ik alleen maar ‘ja, het gaat goed, antwoorden.

Ok, als je het vergelijkt met de eerdere halve marathons die ik liep is dit slakkentempo maar als ik na ga waar ik vandaan kom dan kan ik alleen maar tevreden zijn. En het is natuurlijk een prachtige opmaat naar vier maanden trainen voor marathon nummer drie die ik hopelijk 16 februari ga lopen in Genk! In Genk? Is daar een marathon? Ja, daar is de LPM marathon (LPM staat voor Louis Persoons Memorial), een kleinschalige marathon met maximaal 250 lopers door natuurgebied Kattevennen. De meeste hardlopers die mij al een tijdje volgen weten dat ik graag een keer een marathon in de winter wil lopen en aangezien de keuze niet zo groot is en Apeldoorn een eindje van huis is, heb ik voor deze gekozen. Een half uur met de auto en ik ben er. Kan ik lekker veel fans meenemen (als die hun lijf willen laten bevriezen…) die me dan ook nog eens 7 (!) keer kunnen aanmoedigen want het marathon parcours gaat over evenzoveel rondjes. Volgens mij ben ik daar wel goed in, iets met focus en weten wat je te wachten staat.
onderweg
Maar de hardlopers die me kennen weten ook dat ik altijd vol met twijfel zit, zeker voor een marathon. Twijfel over mogelijke blessures, of ik wel genoeg getraind heb, bang om ziek te worden net voor de marathon. Ook dat zal deze keer niet anders zijn en wat betreft dat voldoende trainen, dat wordt sowieso nog een hele uitdaging voor miss planning want met de reistijden die ik heb sinds ik in Eindhoven werk is het niet altijd mogelijk om zoveel te trainen als ik zou willen. Slim gebruiken maken van de weekenden en de thuiswerkdagen en dan moet het goed komen. Het schema hangt alweer in de keuken hoor :-)
2013-10-15 10.01.36-2
En misschien moet ik ook wat vaker bloggen, dat jullie mijn vorderingen goed in de gaten kunnen houden… Wordt vervolgd, dat is zeker!

NB: Voor de geïnteresseerden, hier mijn halve marathontijden –> Eindhoven 2006: 1:56:00, Arnhem 2006: 1:52:39, Eindhoven 2007: 2:00:47, Eindhoven 2008: 1:58:52, Arnhem 2008: 1:52:57, Eupen 2009: 1:55:22, Eindhoven 2009: 1:49:03 (dit ga ik never nooit niet meer verbreken), Eindhoven 2013: 2:08:05.

7 gedachtes over “Gelopen: Halve Marathon @ Eindhoven 13/10/2013 (15 t/m 41)

  1. Dat zou ik leuk vinden, als je weer vaker over je trainingen gaat schrijven! Dat soort blogs werkt inspirerend! Succes met de voorbereidingen, het gaat je vast weer lukken!

  2. @Tiny: Dat laatste zou leuk zijn maar ik loop niet zoveel wedstrijden en al zeker niet dezelfde als jij. Maar wellicht tijdens de weblogloop in Uden?

    @Borg: Echt? Ik vond het zelf op een gegeven moment wel een beetje saai worden, elke week. Maar het is wel een stok achter de deur… En ja, vind het ook leuk om jouw trainingsblogjes te lezen :-)

  3. Pingback: 9,940 Kilometer per uur | Zeemanspraat
  4. Pingback: Road2Genk : Min 5 (3) | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.