Gezien: The Pineapple Thief @ Nieuwe Nor – Heerlen 13/03/2013


Hehe, dat je 24 uur na het concert van The Pineapple Thief clipjes van Porcupine Tree aan het bekijken bent, wat zou dat willen zeggen? Nou, wie Porcupine Tree kent, weet in ieder geval uit welk muziekvaatje de Engelse band The Pineapple Thief tapt. Juist, het progrock vaatje. Ok, dat waren wel weer genoeg woordspelingen D, back to business!

The Pineapple Thief gaat al wat jaartjes mee (volgens Wikipedia vanaf 1999) maar tot woensdag waren ze een grote onbekende voor mij. Wat me afgelopen woensdag dan toch deed besluiten om naar de Nieuwe Nor te gaan? Het etiket ‘progrock’ dat de band met zich meedraagt en dat mij best kan bekoren. Ik vind het bij tijd en wijle erg aangenaam om naar lange uitgesponnen songs te luisteren waarbij er ook nog flink wat afwisseling is in tempo en toonsoort. Dat is ook zo lekker avontuurlijk. Helaas ontbrak mijn inziens dat avontuur woensdagavond een beetje. De rustige nummers vond ik bij vlagen saai en dat de zanger af en toe een noot miste hielp ook al niet echt mee om er lekker in te komen.

Maar… bij de up tempo nummers had ik niet veel moeite om in de ‘meetappen met voet modus’ te komen maar die momenten waren lang niet zo frequent aanwezig als ik wilde. Gelukkig zat er nog een beetje venijn in de staart, bij de laatste toegift hoorde ik electronische ‘bliepjes’ en een vette gitaar. Maar helaas, net toen het echt leuk begon te worden was het nummer afgelopen en daarmee ook het concert.

Conclusie: Muzikaal gezien een goed concert, goede muzikanten, fijn op elkaar ingespeeld maar het pakte me niet zoals ik vooraf gehoopt had. Maar dat lag vast meer aan mijn verwachtingen dan aan de band want als ik nu dat clipje boven deze blogpost beluister is dit gewoon erg lekker!

4 gedachtes over “Gezien: The Pineapple Thief @ Nieuwe Nor – Heerlen 13/03/2013

  1. Zijn inderdaad te gek, ik zag ze een paar jaar geleden en heb er toen meteen een aantal cds van gekocht. Leadzanger is nou producer van The Reasoning, ook een band om te onthouden. Check it out

  2. Daar was ik ook, zijn ook echt fantastisch aardige mensen. Als ze er zijn maak ik altijd even een praatje met ze.

Reacties zijn gesloten.