Literatuurpresentatie en dat wat eraan vooraf ging… #docentencursus #literatuurpresentatie

2013-01-03 22.53.02Geen idee hoe lang het geleden is dat er nog eens nog een recensie van een boek op mijn weblog heeft gestaan maar volgens mij zat ik toen nog bij webstreepjelog…

De volgende twee blogpostjes gaan daar verandering in brengen! De recensies van ‘Het Geheim van de Trainer‘ (Lianne Kaufman en Janneke Ploegmakers) en ‘We-Think‘ (Charles Leadbeater) worden namelijk geschreven in het kader van de literatuurpresentatie die ik moet geven voor de docentencursus die ik volg bij de Hogeschool Zuyd. Meteen een mooie gelegenheid om er twee blogjes aan te wijden, dan kan desgewenst de hele wereld meegenieten en gebeurt hier ook weer eens wat :-)

Voor de geïnteresseerden, hieronder nog wat achtergrondinformatie over die literatuurpresentatie:
• De cursist bestudeert twee literatuurbronnen; schrijft over elk een recensie waarbij de inhoud en de eigen mening beargumenteerd worden weergegeven en maakt een power point presentatie. (deze worden opgenomen in het portfolio)
• De cursist presenteert op de afgesproken dag en tijdstip. De medecursisten uit de eigen coachgroep vormen het publiek.

Wat ik tot dusver heb gedaan is: twee boeken gelezen (zie bovenstaande titels) en een samenvatting gemaakt van elk boek via een mindmap. Op deze blog verschijnen de komende dagen de recensies én de bijbehorende mindmap en daarna zal ik de presentatie maken voor 11 januari en deze geheel in de ‘We-Think’ gedachte (Delen – Creëren – Innoveren) plaatsen en dus delen via Slideshare. But first things first…

Recensies schrijven!

