Lijstjestijd… Concerten 2012


Oei, na jarenlang jaarlijstjes van albums, cd’s en concerten te hebben gepubliceerd op mijn weblog sluit ik het jaar 2012 af met een schamel lijstje namelijk dat van de tien leukste/beste/gaafste concerten van dit afgelopen muziekjaar.

Ceedees heb ik amper geluisterd dit afgelopen jaar en mijn derde fysieke aankoop (na Maxïmo Park en Graham Coxon) Ian Skelly is nog onderweg. En singles? Tja, Foals heeft een te gekke single en ik heb van Tame Impala nog wat leuks gehoord maar dan houdt het ook op. Gelukkig gaan de concerten mij redden en kan ik toch nog een jaarlijstje publiceren.

Net als voorgaande jaren mag een artiest maar een keer in de lijst staan dus stond ik voor de moeilijke keuze welk concert van Graham Coxon beter/leuker was? Dat in de kleine intieme Luxor in Keulen of dat concert twee dagen later in de Melkweg in Amsterdam? De doorslag werd uiteindelijk gegeven door het humeur van mr Coxon in Amsterdam en het feit dat de publieksreactie daar iets uitbundiger was. Maar heeft Graham nu ook gewonnen van mijn all time favo band Suede? Check mijn lijstje hieronder…

1. Graham Coxon / Melkweg – Amnsterdam
2. Suede / Lokerse Feesten – Lokeren
3. The Stone Roses / Pukkelpop Hasselt
4. The Horrors / Pukkelpop – Hasselt
5. Maxïmo Park / Live Music Hall – Keulen
6. The Big Pink / Pukkelpop – Hasselt
7. Atari Teenage Riot / Nieuwe Nor – Heerlen
8. DeWolff / Limburgzaal – Heerlen
9. School is Cool / Nieuwe Nor – Heerlen
10. Ill en Jolly / Nieuwe Nor – Heerlen

Voor de liefhebbers van lijstjes verwijs ik overigens graag naar de lijstjes van 2005 tot en met 2011. Check de links voor singles, ceedees en concerten.

Enjoy!!!

