Update eerste hardloopdoel – Tilburg Ten Miles (29 t/m 35)

Alweer zes geleden voor het laatst geblogd over mijn hardlooptrainingen op weg naar Tilburg en Eindhoven, mijn nieuwe doelen voor 2012. De tijd en de zin om erover te bloggen ontbraken en drie weken geleden is daar ook nog eens een blessure bij gekomen. Met andere woorden, hardloopdoel een, de Tilburg Ten Miles vandaag lopen is mislukt :-(

En ik was nog wel zo goed op weg! Voordat de zomervakantie eindelijk van start ging zat ik al op 75 minuten hardlopen en in principe hoefde ik daar nog maar een kwartiertje bij te trainen. Makkie zou je denken. Helaas ging het dik drie weken geleden mis. Tijdens een trainingsrondje van 10 km kreeg ik na 5 km last van mijn rechtervoet (precies bovenop de voet in het midden). Gelukkig was ik na een kilometer strompelen weer thuis want zelfs wandelen deed pijn. Bezorgd was ik nog niet want ach, even koelen in een bak water en een paar dagen rust zou wonderen doen. Dus niet!

Inmiddels ben ik drie bezoekjes aan de fysiotherapeut verder en die weet het eigenlijk ook niet. De pijn komt en gaat, is soms minder, soms helemaal weg en af en toe best hevig. Overbelasting van gewricht, pees, men weet het niet? Inmiddels heb ik een doorverwijzing naar de sportarts op zak en hopelijk weet die komende woensdag meer. Wellicht dat een foto of echo iets uitwijst. Fysiotherapeut had het gisteren al over spuit erin zitten (euh, liever niet!) of iets van een stressfactuur…

Anyway, voor zover de tijd het toelaat probeer ik drie keer in de week te fietsen maar ik vind dat én niet zo leuk en ik ben er ook niet zo goed in, ik fiets zo ongeveer in bejaardentempo, ben slecht in bergop fietsen en durf niet te dalen, tja. Maar het is wel prachtig fietsen hier in de omgeving met de Brunssummerheide bijna naast de deur.

Wordt vervolgd maar of ik hardloopdoel twee, de halve marathon in Eindhoven over zeven weken ga halen, ik betwijfel het…

7 gedachtes over “Update eerste hardloopdoel – Tilburg Ten Miles (29 t/m 35)

  1. Wat jammer zeg. En vervelend vooral, zeker als ze niet weten wat het precies is. En dat bergop fietsen? Dat went wel..
    Sterkte met de blessure!

  2. Hosternokke ben je zo lekker bezig en dan gaat je voet protesteren. Hopelijk weet de sportarts raad. Sterkte en een voorspoedig herstel… ik duim.

  3. @Tiny: Inmiddels afgemeld voor Eindhoven al ben ik weer voorzichtig begonnen…

    @Ruud: Zal wel moeten hè, dat wennen aan die bergjes hier :-)

    @Jacqueline: Dankjewel!

  4. Pingback: Opbouwen na een blessure (36 t/m 43) « Dannielle's blog

Reacties zijn gesloten.