Gezien: Suede @ Lokerse Feesten 08/08/2012

Tja, wat valt er nog te zeggen over een concert van Suede door mij? Het was woensdagavond tijdens de Lokerse Feesten (aanrader, check het programma!) mijn elfde Suede concert sinds 1997 en geheel objectief ben ik dan ook niet.
Alhoewel, rond 2003 waren de optredens niet meer top, de magie leek weg en het was dan geen verrassing dat de band destijds uit elkaar ging. Bij het afscheidsconcert in december 2003 in Londen was ik er gelukkig bij. En destijds had ik nooit gedacht dat ik ze nog eens live zou zien. En hoe anders liep het want in november 2010 zag ik ze gewoon weer. En dat ene top concert in Londen in december 2010 (bijna exact 7 jaar na dat al eerder genoemde afscheidsconcert) zou dan echt het laatste zijn. Maar nee hoor, Brett en co. zijn weer gewoon aan het touren met een ‘greatest hits’ show en die bracht ze dus woensdagavond tot Lokeren.

Zoals gezegd, alle grote hits kwamen voorbij maar heel verrassend, ook een b-kantje ‘Killing of a Flashboy‘ en dat was dan ook meteen mijn hoogtepunt van de avond samen met het breekbare ‘By The Sea‘ waarbij ik door persoonlijke herinneringen zelfs een traantje moest weg pinken…
Brett was goed bij stem al gebruikte hij die niet om te communiceren met het publiek (er kon alleen een ‘hello’ en ‘this is our last song’ vanaf), voor mij was dit echt een bonus na al die jaren. En ik blijf het gewoon heerlijke, prachtige nummers vinden dus wat wil een mens nog meer? Oh ja, dat Brett heel vaak de linkerkant van het publiek opzocht en dus af en toe heerlijk dichtbij te bewonderen was. Tja, soms ben ik een echte bakvis :-)

Meer lees je bij Marco. Foto via Barry.

Een gedachte over “Gezien: Suede @ Lokerse Feesten 08/08/2012

  1. Pingback: Gezien: Suede @ Ancienne Belgique – Brussel 01/11/2013 | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.