Nieuwe hardloopdoelen (42/2011 – 28/2012)

Slik, de laatste hardloopupdate op dit blog dateert alweer uit 2011, om precies te zijn, 15 oktober 2011 waarin mijn trainingen van week 32 tot en met 41 beschreven zijn. Nu wil ik jullie absoluut niet lastig vallen met een exacte updae van week 42 (2011) tot en met de afgelopen week (28 van 2012) want dat is slaapverwekkend. Hou het er maar op dat ik regelmatig de hardloopschoenen heb aangetrokken. De ene week weliswaar iets vaker (3 of 4 keer) dan de andere keer (minimaal 2 keer) maar meestal voor rondjes van 20-30 minuten met een enkele uitschieter naar boven.

De marathon kriebels zijn net als in de laatste update ook gebleven maar de tijd ontbreekt me om daar goed voor te trainen. Maar er is wel nieuws te melden want ik heb me inmiddels via mijn werkgever Fontys ingeschreven voor de Tilburg Ten Miles (16 kilometer) op zondag 2 september en voor de halve marathon van Eindhoven op zondag 14 oktober. En daarna zie ik wel weer verder… Alhoewel, als je een halve kunt lopen in oktober kun je natuurlijk ook 3,5 maand later een hele lopen in Apeldoorn :-) De midwintermarathon staat namelijk al heel lang op mijn verlanglijstje…

Maar goed, eerst maar weer eens de trainingen opbouwen. Mede dankzij mijn nieuwe schoenen (ik heb eigenlijk veel te lang op mijn marathon Londen sloffen gelopen) gaat dat eigenlijk best voorspoedig. Ik zit alweer op 71 minuten. Snel gaat het niet maar dat boeit me nog niet zo erg. Het belangrijkste nu is heel blijven en zorgen dat ik 14 oktober een uurtje of twee achter elkaar kan hollen. That’s all!

10 gedachtes over “Nieuwe hardloopdoelen (42/2011 – 28/2012)

  1. Goed ook weer een wat hardloopnieuws hier te lezen. Op je (nieuwe) sloffen via Tilburg naar Eindhoven. Leuk, ik ben er haas om lopers naar een mooie tijd, iets onder de 2 uur te helpen. Je kan dus gezellig mee ;)

  2. @John: Zou mooi zijn om met jou mee te lopen omdat een nieuwe collega van me eindelijk eens onder de twee uur wil duiken. We hebben sowieso besloten om zowel in Tilburg als Eindhoven samen te starten. Samen f
    finishen weten we nog niet hihi. Maar zoals het er nu uitziet gaat mij die <twee uur niet lukken maar wie weet, heb nog drie maanden om te trainen dus ik ga mijn uiterste best doen.

  3. Leuk om te lezen dat je nog loopt: 71 min. is al heel wat.
    Ik kom niet kijken in Tilburg en E’hoven. Maar ik kom natuurlijk wel lezen hoe het gegaan is.

  4. Nog tijd zat, of het nou 1:59, 2:01 of 2:10 wordt…genieten en weer een halve lopen, meer hoeft het niet te zijn. Maar…het zou natuurlijk leuk zijn als jullie meegaan.

  5. @Hans: Er verschijnt hier vast een update want de laatste wedstrijdupdate is alweer van december 2011.

    @John: Je hoort er nog van…

  6. @RunningHans/Jacqueline: Eerst maar eens Tilburg en Eindhoven afwachten. Er zijn ook wat kilootjes bijgekomen dus het gaat allemaal niet meer zo soepel ;-)

Reacties zijn gesloten.