Pukkelpop voorpret V


Mwah, met Bloc Party heb ik de laatste jaren een haat/liefde verhouding. Hun eerste cd Silent Alarm vind ik top maar daarna werd het steeds iets minder. Dieptepunt: het concert in die vreselijke zaal genaamd Palladium in Keulen waar ik het einde van het concert niet eens haalde. Ook het laatste optreden op Pukkelpop in 2008 kon me niet boeien. De liefde was blijkbaar over. Daarna ging zanger Kele Okereke ook nog eens solo, een teken aan de wand? Dat leverde overigens wel een leuk Pukkelpop optreden in 2010 op.

Maar ze zijn terug hoor, de jongens van de hoekige indierock. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het nieuwe nummer Octopus maar het klinkt toch alweer een beetje meer vertrouwd. Ik vraag me wel af of het ooit weer zo gaat worden als ‘vroeger’ maar gelukkig hebben we de YouTube filmpjes nog, zie clipje boven deze post.

We gaan het zien, horen en beleven op de Pukkelpop donderdag…

2 gedachtes over “Pukkelpop voorpret V

  1. Bandjes hebben niet het eeuwige leven, ze ontwikkelen zich en meestal in een richting die de fans maar niks vinden. En soms is de inspiratie gewoon op.
    Vind het clipje van Octopus wel aardig ;-)
    Veel plezier op Pukkelpop, ik hoop dat het weer meewerkt.

  2. @Hans: En toch heb ik dat met bands als Suede en Blur niet. Met Editors en Kings of Leon dan weer wel. Wat ik jammer vond bij Bloc Party dat ze hun kenmerkende sound (dat neurotische, dat hoekige) op een gegeven moment los lieten. En wat betreft het weer, gezien de Nederlandse zomer so far kan hetmop Pukkelpop alleen maar meevallen…

Reacties zijn gesloten.