Gezien: Born From Pain @ Nieuwe Nor Heerlen 29/06/2012


Voor wie de Limburgse hardcore punk scène een beetje kent zal Born From Pain geen onbekende naam zijn want deze band met roots in de Oostelijke Mijnstreek timmert al 15 jaar aan de weg. Dat bracht ze samen met een zwik andere bands afgelopen vrijdag naar de Nieuwe Nor in Heerlen. Omdat ik ook wel van een potje raggen hou een uitgelezen kans om een reisje terug in de tijd te maken. Toen ik nog vrijwilliger was bij Stichting Popmuziek Limburg, ergens midden jaren 90.

Toen ik arriveerde stond band drie (Manliftingbanner) al op het podium maar daar heb ik weinig van meegekregen. Next up: Diablo Blvd met blijkbaar een bekende Belg in de gelederen. Bekend of niet, het was een lekker potje metal. Daarna was het de beurt aan Backfire! Oh ja, die komen uit ‘Mestreech’ en waren volgens eigen zeggen (wel drie keer!) in het hol van de leeuw. Ik hoorde net als bij bandje drie heel veel lawaai en lekkere korte nummers. Dat is dan wel weer het oordeel van zo’n hardcore concert, het duurt meestal maar kort dus tijd om verveeld te raken heb je niet. Alhoewel, toen de Mijnstreek Oost helden van Born From Pain rond 23.20 u. het podium van de Nieuwe Nor betraden had ik het al snel gehoord, shame on me. Ieder nummer leek op het voorgaande (tja, ik ben geen kenner!) en toen men als eerbetoon aan de diverse bezetting ook nog eens ging wisselen van bandleden en de eerste zanger ook nog eens van veel kletsen hield, had ik het al snel bekeken. Dit was en is overduidelijk niet mijn genre. Tel daarbij op dat het er bij zo’n concert best wild aan toe gaat (voor mijn doen dan hè) en ik er dus ook niet relaxt bij stond… Nah, niet mijn avond helaas.

Volgens Marco heb ik dan wel weer het beste deel gemist want na 0.00 u. ging Born From Pain pas echt los. Maar toen stond ik al te dansen bij Remember Femina. Sorry jongens maar hé, kudos voor jullie tourshirt (via Facebook), TOP!

2 gedachtes over “Gezien: Born From Pain @ Nieuwe Nor Heerlen 29/06/2012

Reacties zijn gesloten.