Gelopen: Kapellerbosloop (7.2 km) – Landgraaf 04/12/2011 (42 t/m 48)

Het was alweer een tijdje geleden dat ik een hardloopwedstrijd had gelopen maar gisteren was het voor de derde keer dit jaar weer prijs. Nou ja, prijs… ik werd bijna laatste maar dat mocht de pret niet drukken. Enfin, na de 20 van Alphen en de London Marathon liep ik gisteren een cross over heuvelachtig onverhard terrein en dat 7.2 kilometer lang. Het venijn van deze cross zat in het klimmetje naar het kapelletje (vandaar ook de naam van de cross) dat vier keer bedwongen moest worden.

Ik ging van start met mijn vriendje die zijn wedstrijddebuut maakte. We hadden vooraf afgesproken om samen te lopen maar tijdens de eerste rondje was al duidelijk dat hij een betere dag had dan ik (zie foto). Tijdens het tweede rondje (dat ik persoonlijk het zwaarst vond) heb ik hem dan ook laten gaan. Onderweg kon ik eigenlijk maar aan een ding denken, wat is er ook alweer zo leuk aan wedstrijdjes lopen? Op dat moment kon ik niets bedenken of het moet het presentje zijn geweest dat we vooraf kregen (je kon kiezen tussen een fleece muts of dito handschoenen). Maar ach, harkend kom je ook aan de finish en net voor het laatste klimmetje haalde ik zowaar nog een meneer in en die heb ik ook niet meer voorbij laten gaan :-)

Mijn eindtijd was 43:02 en die van vriendje 41:12. Hij vond het ook erg zwaar maar ik ben trots op hem. Zelf hobbel ik weliswaar nog drie keer week een rondje maar dat is overduidelijk niet genoeg om in een wedstrijd voluit te kunnen gaan.

Ach ja, als je maar plezier hebt…

11 gedachtes over “Gelopen: Kapellerbosloop (7.2 km) – Landgraaf 04/12/2011 (42 t/m 48)

  1. Is B. nou zo’n koukleum of ben jij zo warmbloedig ;-)? Erg grappig om het verschil in kleding te zien! En toch een mooie prestatie hoor ondanks de ‘slechte’ tijd. Velen doen het je niet na!

  2. Dit doet me jeuken. Ik moet snel de draad oppakken en de 5 km in 25 minuten zetten. Maar die verdomde achilleshiel en koempel-longen…
    Het is ook nog eens snel donker zodat ik niet met mijn vrouw samen kan rennen. En dan nog een kleinigheid: ik heb geen schoenen.

  3. @RunningHans: Goed hè? :-)

    @Borg: Beiden!

    @Tiny: Ja, ben ook erg trots op mezelf haha.

    @Koempel: Waarom kun je in het donker niet met je vrouw hardlopen? Nou ja, eerst maar eens zorgen dat je schoenen krijgt…

  4. Brrrr… korte broek en korte mouwen, dat is al een prestatie op zich ;-)
    Driemaal per week een rondje rennen… hartstikke goed. Je hebt ook niet de makkelijkste wedstrijd uitgekozen om te knallen,

  5. Prima gedaan, iedere tijd is volgens mij een goede, zolang je maar loopt. Zelf lig ik al weer twee weken stil, maar ik ga volgende week weer beginnen. Misschien volgend jaar dan maar mee doen met die loop in mijn achtertuin.

Reacties zijn gesloten.