De Platenkoffer van…


Wat leuk, een verzoekje van Laurent aka Bibman om mee te doen met de Platenkoffer van…

Ik citeer van Bibman’s blog:

Een nieuwe herfst, een nieuwe rubriek. Ik heb in de loop der jaren al veel lijstjes gepubliceerd maar nu geef ik voor het eerst het woord aan gastbloggers. In “De platenkoffer van …” en “De leestafel van…” zal er wekelijks iemand zijn of haar favoriete platen en/of boeken kiezen. Mensen uit verschillende domeinen en uit binnen- en buitenland hebben inmiddels al toegezegd.

Ik voel me vereerd maar oooh, wat was het moeilijk om uit mijn uitpuilende cd-kast tien cd’s van tien verschillende bandjes te halen die mijn platenkoffer mogen vullen. De eerste band was overigens niet zo moeilijk, iedereen weet dat Suede mijn all time favoriete indie band is. Maar pfeh, hoe moet ik nu kiezen uit hun cd’s? Het werd uiteindelijk de eerste maar het had net zo goed de tweede of de derde kunnen zijn. Datzelfde geldt eerlijk gezegd ook voor een aantal andere bandjes in de lijst. Zie het lijstje daarom ook als een eerbetoon aan de bandjes die veel voor me betekenen.

De originele blogpost van Bibman lees je trouwens hier.

Suede – Suede
Blur – Parklife
Oasis – (Whats the story) Morning Glory
Graham Coxon – Happiness in Magazines
Tool – 10.000 Days
The Music – The Music
Kasabian – Kasabian
Foals – Antidotes
The Coral – The Coral
The Mars Volta – De-Loused in the Comatorium

2 gedachtes over “De Platenkoffer van…

  1. ik ben nog altijd aan het broeden op mijn lijstje. Maak ik er eentje van loopsongs? van favo cd’s van het moment? ga ik wat meer terug in de tijd? In elk geval, als ik er eentje maak zal Tool er ook inzitten :-)

  2. @Chris: Hehe, als ik het lijstje nu zou maken zouden er wellicht andere bandjes instaan, is heel afhankelijk van mijn bui, alleen Suede is altijd zeker van de eerste plek.

    Maar leuk om voor jezelf over na te denken, toch?

Reacties zijn gesloten.