Kriebels (32 t/m 41)

Mijn laatste hardloopupdate op mijn oude blog dateert alweer van week 31. Volgens mij was de titel toen: ja, er wordt nog gelopen’ en dat wordt er gelukkig nog steeds. Wat heet, de laatste weken heb ik er weer enorm veel plezier ingekregen en loop ik mijn rondjes weer drie keer per week. Ik heb zelfs alweer twee keer een uur gelopen (jaja). Dat viel trouwens de eerste keer behoorlijk tegen en wat dat betreft kan ik me moeilijk voorstellen dat het nog maar 6 maanden geleden is dat ik moeiteloos (nou ja, dat is relatief…) 30/35 kilometer kon lopen.

Maar goed, ik hobbel nog steeds wat rond, eigenlijk doelloos maar het plezier staat weer eens voorop. Maar wat nou doelloos… In de afgelopen weken kwamen ineens de ‘ooit wil ik weer een marathon lopen’ kriebels terug. Waarschijnlijk onder invloed van enthousiaste blogjes en tweets over de stad marathons van Berlijn, Keulen en Eindhoven en niet te vergeten de Kustmarathon in Zeeland.
Raar fenomeen, voorafgaand aan de marathon van Londen had ik me nog zo voorgenomen om er nooit meer een te lopen. De belangrijkste reden daarvoor is niet eens het lopen van de marathon zelf maar eigenlijk de stress vooraf. De planning, de tijd die het kost en de angst om kort van te voren nog geblesseerd of ziek te moeten afhaken. Maar blijkbaar vergeet je zoiets héél snel. En eerlijk is eerlijk, ik heb er nu twee gelopen in het voorjaar maar als slecht weer loper wil ik er ooit nog eens eentje lopen in de winter al is de keuze dan beperkt.

Anyway, back on track met zelfs alweer een cross wedstrijd in de agenda, het moet niet gekker worden!

Foto via

10 gedachtes over “Kriebels (32 t/m 41)

  1. stress vooraf! waarom? voor wie? een stukkie lopen… doe je er 4 uur over… doe je er 5 uur over… who cares.. gooi overboord en geniet en laat het over je heen komen

  2. Er verschijnt bij het lezen een lach op mijn gezicht ;-)
    Je loopt helemaal voor jezelf, omdat JIJ het leuk vindt, omdat JIJ ervan geniet….stress is dus helemaal niet nodig en verspilde energie.
    Als de kriebels ervoor zorgen dat je weer zin in het lopen hebt, lekker laten kriebelen en dan komt die start aan een marathon vanzelf.

  3. @John: En toch is het er… Het is het idee dat ik me drie maanden lang veel ontzeg om te trainen en dan toch ziek word of geblesseerd raak, dat je dan voor niets getraind heb. Dat is natuurlijk niet zo maar voor mij voelt het dan zo. Gelukkig ging het voor Londen net goed (drie weken van te voren werd ik inderdaad ziek)… Maar ik ben niet meer zo stellig dat ik zeg dat ik er nooit meer een loop. Niets zo wispelturig als een vrouw haha.

  4. Pingback: Nieuwe hardloopdoelen (42/2011 – 28/2012) « Dannielle's blog

Reacties zijn gesloten.