Gezien: Friendly Fires @ Luxor Keulen 20/09/2011


Friendly Fires was een van de Pukkelpop voorpret bandjes waar ik eerder over blogde. Door het noodweer op Pukkelpop ging dat optreden helaas niet door maar gelukkig kreeg ik een herkansing dankzij mijn vriendje. En gelukkig maar want Friendly Fires deed op die dinsdagavond in een warme volgepakte Luxor precies wat we verwacht hadden. Dansbare indie met een hyperactieve zanger die bij het eerste nummer reeds de zaal in dook. Alle prijsnummers van tweede cd Pala kwamen voorbij en bij vlagen kon ik mijn voeten niet stilhouden. Het deed me denken aan !!! maar dan in het Engels… En heel mooi, de driekoppige band staat live gewoon met zes op het podium inclusief twee blazers en dat gaf het geheel live nog veel meer pit dan op plaat.

Mooi verjaardagskado, een concert dat jaarlijstjes materiaal blijkt te zijn.

3 gedachtes over “Gezien: Friendly Fires @ Luxor Keulen 20/09/2011

  1. Speelden ze “Jump in the pool” ook aangezien je dat (niet van Pala maar van hun eerste cd afkomstige) nummer als embedded video erboven hebt gezet? Gaaf nummer, net als “Paris”. Wilde ze gaan zien in A’dam in december a.s. maar die week begint een beetje druk (en duur) te worden qua concerten als ik alles zou gaan bezoeken.

  2. Pingback: Jaarlijstjestijd III : Concerten 2011 « Dannielle's blog

Reacties zijn gesloten.