Gezien: The Rapture @ Trix Antwerpen 31/08/2011

The Rapture? Is dat niet dat bandje uit New York dat nog steeds in mijn all time favorite Pukkelpop top 10 lijstje staat? Yep! Denk bij The Rapture aan post-punk en indie met lekkere dance-invloeden plus een handjevoel koebel geluiden. Vijf jaar na ‘Pieces Of The People We Love’ is er dan eindelijk een nieuwe cd en die moet natuurlijk live gepromoot worden. Dat zorgde ervoor dat Marco, Helen en ondergetekende op een woensdagavond in een oververhitte Trix te Antwerpen stonden. Maar dat weerhield ons niet van het doen van een dansje al duurde het wel twaalf hele minuten (jaja, ik heb geklokt) voordat er een eerste koebel geluid te horen was. Uiteraard werden er wat nieuwe nummers gespeeld waarvan ‘How Deep Is Your Love’ toch wel de allerleukste was. In tegenstelling tot de laatste twee nieuwe songs (‘Sail Away’ en ‘It Takes Time’) die tijdens de toegift gespeeld werden kon je daar wel nog lekker op swingen.

Gedurfd mag je de setlist keuze dus zeker beschouwen want The Rapture speelde wat mij betreft de sterkste nummers niet op het einde maar in het midden van de set waarbij ‘House of Jealous Lovers, ‘Echoes’ en ‘Olio’ ervoor zorgden dat de temperatuur in de zaal nog wat verder werd opgeschroefd.

Tof concert maar of ik de nieuwe cd ga aanschaffen kan ik op basis van dit optreden nog niet bepalen. Daarom nog maar een klassieker, kom er maar in jongens!

Een gedachte over “Gezien: The Rapture @ Trix Antwerpen 31/08/2011

  1. Pingback: Jaarlijstjestijd III : Concerten 2011 « Dannielle's blog

Reacties zijn gesloten.