Keuzes (10)

De afgelopen week was er een van keuzes… Wanneer ga ik lopen en hoeveel kilometers moeten er minimaal gelopen worden? Twee jaar geleden liep ik in deze trainingsweek 73 kilometer op weg naar de marathon van Rotterdam maar dat redde ik nu niet.

De week begon desondanks goed. De 20 van Alphen had ik op maandag al goed verteerd en het zonnetje lokte me op maandagmiddag naar buiten voor een heerlijk rondje op tempo van 6 kilometer (32:49 minuten en elke kilometer sneller dan de voorgaande). Dinsdagmiddag zorgde hetzelfde zonnetje ervoor dat ik een duurloop van 20 kilometer zonder al te veel problemen afwerkte in 2 uur. Maar helaas, donderdag sloeg de vermoeidheid toe en zocht ik zelfs mijn toevlucht in anti grieppoeders. Wat te doen? Toch die 17 km hardlopend naar huis of minder kilometers maken en energie sparen voor de lange duurloop van zaterdag?

Het werd het laatste en dat bleek een goede beslissing. Ik liep gisteren met hulp van loopmaatjes Wendy en Marc in totaal 32.08 kilometer in 3:29:57. De beentjes voelen een dag later wel wat zwaar maar dat lijkt me logisch. Helaas geen 73 kilometer als weektotaal maar 58. Gezien het feit dat ik donderdag nog dacht aan ziek worden kan ik daar alleen maar tevreden mee zijn…

Ik ben ook nog steeds tevreden over de donaties voor Pink Ribbon maar doneren mag en kan nog altijd. Check onze actiepagina!

Foto via

