Gelopen: De 20 van Alphen (9)

Even wennen, voor het eerst sinds maanden heb ik gisteren weer eens een wedstrijdje gelopen. Het startnummer was al maanden geleden besteld maar tot mijn schrik kwam ik er laatst achter dat de 20 van Alphen op Carnavalszondag gelopen zouden moeten worden. Hm, nu vier ik al een tijdje geen Carnaval meer maar door omstandigheden had ik me in eerste instantie liever in het feestgedruis willen begeven. Maar in tweede instantie gelukkig niet want samen met Marco, Ans, Patricia en natuurlijk Pink Power Pearl maatje Jacqueline ging ik om 13.30 u. onder het genot van een stralend zonnetje van start. We zouden rond de 6 minuten per kilometer gaan lopen en heel eng, dat lukte me tot en met kilometer 10 akelig goed (nog ergens een pacer nodig hier in de buurt?). Alleen… ik voelde dat er meer in zat en wilde bij nader inzien toch wel erg graag onder de 2 uur finishen. Na kort overleg van Jacqueline met de rest besloten Marco, Jacq en ik ervoor te gaan. En hoe, vanaf kilometer 12 gingen ze allemaal ruim onder de 6 en dankzij een eindsprint (sorry, dat moest even) ging de laatste zelfs in 4:39 met een eindtijd van 1:55:29 als gevolg. Wow, dat had ik vooraf niet durven dromen…

Want eerlijk gezegd, in de week voorafgaand aan de 20 van Alphen had ik niet zoveel gedaan. Ondanks dat mijn weektotalen nog steeds hoger liggen dan voor Rotterdam 2009 voelde ik me toch een beetje schuldig dat ik alleen op vrijdag een rondje van 10 kilometer liep (dat ging trouwens waardeloos!) en op woensdag nog een rondje van 5. Gelukkig kwam ik dankzij de eerste wedstrijd in maanden toch nog aan een weektotaal van 35 kilometer.

In week 10 worden dat er weer meer want er staat sowieso een dertiger op het programma. Hopelijk is mijn bekken/rug dan weer wat beter want wie vorige week De Week Van… heeft gelezen, heeft vast opgemerkt dat ik onder behandeling van de fysiotherapeut ben. Een geluk, ik mag er gewoon mee hardlopen en ik voel er dan ook weinig van maar lang staan is met die klachten erg vermoeiend.

Nu weer focussen, het is tenslotte nog maar zes weken! Je hebt dus ook nog zes weken om je donatie voor Pink Ribbon te storten. Check even onze actiepagina op Pink Ribbon!!!

NB: Het verslag van Jacqueline inclusief linkjes naar de aanwezige bloggers en tweeps kun je trouwens hier lezen. Ik maak me er deze keer wat makkelijk vanaf :-) Al wil ik wel nog even mijn medelopers bedanken voor de gezelligheid onderweg en Ronald voor het beschikbaar stellen van de (zeer) warme tribune in de sporthal.

Foto via

