Op koers! (7 en 8)

Ook al is hier reeds twee weken geen update geplaatst, ik lig nog steeds op koers voor de marathon van Londen. In week 7 trainde ik zelfs vijf keer. Het vreemde is dat ik zelf het idee heb dat ik minder in vorm ben dan twee jaar geleden in de aanloop naar mijn eerste marathon maar mijn trainingsarbeid zegt iets anders, ik maak namelijk meer kilometers dan destijds.

Wat deed ik dan zoal? In week 7 liep ik vijf afwisselende trainingen. Een rondje van 5 kilometer met Lisa die voor het eerst deze afstand zonder te wandelen wist te volbrengen. Hulde! Samen met mijn vriendje liep ik een rondje van 9 kilometer en ik ging ook nog eens hardlopend van mijn werk naar huis in 17 kilometer. De vijfde training was er eentje van 27 kilometer in 2 uur een 55 minuten waarbij ik gezelschap kreeg van Natasja tussen kilometer 4 en 20 waarvoor dank.

In week 8 trainde ik eveneens vijf keer maar verving ik een looptraining door een intensieve fiets/heuveltraining. Afgelopen week ging ik wederom een keer hardlopend van mijn werk naar huis, liep ik een rondje van dik 10 kilometer met mijn vriendje (die goed op koers ligt voor de Parelloop!) en liep ik zelf nog een klein rondje van 5 kilometer. De ‘klapper’ van week 8 was vandaag, ik liep 30 kilometer in 3:14:30 waarvan de 1e 15 kilometer samen met Wendy, thanks! Gezien de gemiddelde kilometertijd van 6:28 was het een goede keuze om niet naar Uden af te reizen voor de weblogloop, ik denk dat ik het tempo daar niet had kunnen volgen.

Weektotaal voor 7 was 58 kilometer en voor week 8 bleek dit zelfs 62 kilometer te zijn!

Over op koers liggen gesproken… De actie van Petra, Jacqueline en ondergetekende bereikte afgelopen vrijdag een voorlopig hoogtepunt. Op de actiesite van Pink Ribbon bleek dat we met alle donaties ‘so far’ ons streefbredrag al gehaald hadden. We hebben het nu maar verdubbeld :-) dus doneren kan nog steeds!

Foto via

