Bijna 40 (2)

Goh, het is alweer een tijdje geleden dat ik een week bijna 40 kilometer liep maar in week 2 van 2011 is het me gelukt. Het helpt blijkbaar toch, zo’n trainingsschema op een velletje papier in de keuken ophangen en daar dagelijks een aantal malen mee geconfronteerd worden :-) Er werd niet alleen vier keer gelopen maar ook nog eens heel afwisselend.

Op maandag liep ik een dikke 7 kilometer op de loopband tijdens een intervalprogramma. Eerst vier minuten op 10 km per uur gevolgd door vier minuten op 11 km per uur en dan een minuutje wandelen. Beetje saai dat wel maar al met al goed te doen. Misschien de volgende keer wel de iPod meenemen… Vooraf deed ik ook nog wat fitnessoefeningen in het kader van #goedbezig.
Woensdag ben ik voor het eerst sinds mijn verhuizing naar Heerlen van mijn werk naar huis gelopen. Het waaide, het regende en na 5 km was ik al totaal doorweekt maar was het heerlijk om dat vertrouwde stukje te lopen. Na 1:43 en 17 kilometer kwam ik voldaan thuis en het was een fijn gevoel om na een warme douche en het avondeten vroeg op de bank te kunnen ploffen.

Zaterdag was het tijd voor een rondje van 10 kilometer op de hei samen met Wendy. Het rondje met grote stukken onverharde weg en hoogteverschil liepen we in 58 minuten en een beetje en daar waren we erg tevreden over.

De laatste training van de week was een uitlooprondje op zondag van 5 kilometer in 31 minuten samen met mijn vriendje. Hij wil op 3 april de 10 km lopen tijdens de Parelloop in Brunssum en natuurlijk ga ik hem steunen in dat voornemen omdat de Parelloop de enige wedstrijd is die ik al sinds 2004 elk jaar heb gelopen. De 10 liep ik er trouwens nog nooit maar voor alles is een eerste keer. Het was vandaag trouwens heerlijk loopweer, 12 graden, beetje wind en een zonnetje. Bijna lente :-)

Vraagje: Al gedoneerd voor Pink Ribbon? Check de blog van Jacqueline voor een nieuwe update!

