Raar (50, 51 en 52)

Nu het einde van 2010 heel rap nadert zal ik nog maar snel een hardloopblogje plaatsen. Het was een raar hardloopjaar. Ik zou in februari een marathon lopen maar door privxc3xa9 omstandigheden liet ik die aan mij voorbij gaan. In 2010 liep ik sowieso maar een klein aantal wedstrijden en een aantal liep ik ook nog als haas. De meest bijzondere wedstrijd die ik liep was in Londen, een 10 km wedstrijd waarbij ik nog nooit zoveel deelnemers zag wandelen, bizar. Ook bizar, een paar uur later in een volgepakte Engelse pub het Nederlands voetbalelftal de WK finale zien verliezen…

Maar 2010 is ook het jaar waarin ik te horen kreeg dat ik ingeloot ben voor de marathon van Londen, op 17 april 2011 ga ik in mijn favoriete stad mijn tweede marathon lopen. Ik doe dat ook namens Pink Ribbon!

Wat betreft de laatste drie weken van het trainingsjaar, ik heb er een beetje met de pet naar gegooid door diverse (hele leuke…) omstandigheden. Maar ook het weer speelt helaas mee. De sneeuw die hier de laatste twee weken gevallen is niet te beschrijven, zo veel. Gisterochtend heb ik met veel pijn en moeite een rondje van 5 km weten te volbrengen maar het was net steeplechase. Het water was vervangen door prutsneeuw en ijs en de balk door bergen sneeuw. Pfeh! Maar eerlijk is eerlijk, het rondje dat ik twee weken geleden maakte toen de sneeuw met bakken uit de hemel kwam was super. De foto boven deze post is gemaakt bij het Roda JC stadion en ik sta met mijn voetjes in verse net gevallen knapperige sneeuw.

Ik hou niet zo van goede voornemens maar de mensen die mij (iets) beter kennen (al dan niet door dit blog te lezen) weten ook dat ik alles op alles kan zetten om iets te bereiken. Met andere woorden: vanaf maandag gaat er serieus getraind worden en zal ik, hoe moeilijk dat ook is, sommige andere dingen even in de ijskast moeten zetten.

Wish me luck!

