Hardlopen in een witte wereld (47, 48 en 49)

Brrrr, het is weer tijd voor de termo tight en de warme mutsen (type badmuts) tijdens de hardlooptrainingen. In week 47 kon ik dat nog net vermijden toen ik een rondje van 5 km liep in exact 30 minuten. De benen voelden goed zo net na de Zevenheuvelenloop. Hoe anders was het een paar dagen later tijdens een intervaltraining in de sportschool. De training ging waardeloos en ik was moe moe moe.

In het weekend heb ik dan ook wat rust genomen maar ja, ik wilde na de al eerder genoemde Zevenheuvelenloop wel mijn trainingsomvang wat opvoeren dus liep ik maandag 29 november (week 48) in de sneeuw een rondje van 91 minuten. Mijn Garmin weigerde de eerste 10 minuten dienst dus ik heb geen idee hoeveel kilometer ik gelopen maar het was genieten. Ik ben naar de Brunssummerheide gelopen, heb daar een half uur gelopen en ben daarna weer terug naar huis gegaan. Mooi! Zie ook de foto boven deze blogpost.

Minder mooi was het twee dagen later want lopen in de sneeuw is fijn maar lopen over gladde fietspaden en/of stoepen is niet zo handig. Op woensdag ben ik naar het dichtsbijzijnde bos gelopen, heb daar 5x een heuvel op- en afgelopen om daarna weer richting huis te glibberen. Een alternatieve training van nog geen 3 kilometer maar daarom niet minder vermoeiend.

Door het tripje naar Londen bleef ik ook in week 49 steken op twee trainingen net als in die twee voorgaande weken maar pfeh, geen idee waar ik de tijd vandaag moest halen. Ik wist vooraf dat het druk zou worden in december en ik begin inmiddels behoorlijk naar rust en regelmaat te verlangen. Enfin, gisteren liep ik zonder horloge mijn vaste vijf kilometer rondje en vandaag (ik ben net terug, ik moest er de wekker voor zetten!) ben ik na maanden weer eens in de bossen van Sxc3xbcsterseel geweest met Oscar. De eerste vier kilometer gingen van een leien dakje maar daarna ging langzaam het licht uit met als gevolg dat de laatste drie kilometer uit mijn tenen moesten komen. Maar toch dik zeven kilometer met prettig gezelschap gelopen!

Vanaf volgende week weer drie of vier trainingen? Het zal wel moeten geloof ik…

