Gelopen: Zevenheuvelenloop (15 km) @ Nijmegen 21/11/2010 (45 en 46)

Wat? Alweer een jaar voorbij en tijd voor de Zevenheuvelenloop? Hm, dat was pas mijn vierde wedstrijd dit jaar na twee keer haas spelen en een keer voor de fun lopen in Londen. En om eerlijk te zijn, dat van gisteren stelde ook niet veel voor maar wel eindelijk 15 km op de teller.
De reis naar Nijmegen was wederom erg bijzonder. Tijdens de voorgaande jaren werden de hardlopers uit het Zuiden altijd als sardientjes in een blikje vervoerd vanaf Roermond (met als dieptepunt het mini treintje dat Veolia in 2009 durfde in te zetten) maar dit jaar besloot Veolia om maar helemaal geen treinen tussen Roermond en Venlo te laten rijden. Met andere woorden, doe nog maar eens een kwartier reistijd extra en reis via Den Bosch. Dankjewel Marc en Bart voor het gezelschap!

Maar genoeg gezeurd, na een zware verkoudheid (alweer!) liep ik in week 45 alleen een rondje van 30 minuten. Snel vergeten! Voorafgaand aan de Zevenheuvelenloop liep ik weliswaar twee keer een intervaltraining op de band maar pfeh, mijn langste afstand in weken bleef 13.66 kilometer. Dus maakte ik er gisteren een training van in een super weertje (graadje of 5 plus een zonnetje). Vooraf was het weer een dolle boel in de Nijmeegse parkeergarages met een meet en greet met verschillende hardloperde bloggers (ik ga ze niet allemaal noemen anders vergeet ik er vast een paar) en was het ‘dixie time’ met mijn mede Pink Power Pearls Jacqueline en Petra. You’re the best girls!

En dat lopen? Ach, het ging eigenlijk best aardig en mijn vooraf gesteld doel heb ik ook ruimschoot gehaald, ik wilde mijn langzaamste tijd ooit lopen. Die was 1:18:31 en gisteren deed ik er maar liefst 1:22:34 over.
Maar ach, ik wilde 1:30 lopen dus… :-) Dit was echt het maximale dat ik er met zo weinig training uit kon halen. Tel daarbij op dat ik bij de twee drankposten ook nog eens rustig de tijd heb genomen om twee bekertjes mierzoete AA drank te drinken en dan kan ik alleen maar tevreden zijn dat mijn langzaamste kilometer gisteren in 5:48 ging. Garmin gegevens hier.

Mission accomplished, op naar een halve marathon voor het einde van het jaar!

Foto via

