Teruggefloten door mijn eigen lichaam (42, 43 en 44)

Na het nieuws dat ik samen met Jacqueline en Petra geld ga inzamelen voor Pink Ribbon in de aanloop naar de marathons van Rotterdam als Londen werd het ineens stil op hardloopgebied op dit weblog. Er werd wel doorgetraind in week 42 en 43 en de kilometers werden per training ook netjes opgevoerd zodat ik nu inmiddels 13.5 kilometer kan lopen. Joepie, net op tijd voor de Zevenheuvelenloop over twee weken ware het niet dat ik al een week niet hebben kunnen trainen. Mijn agenda stond propvol met privxc3xa9- en werkafspraken en toen er eindelijk een beetje tijd was om te gaan lopen gooide een zware verkoudheid roet in het eten.

De stand van zaken nu: De teller van de langste duurloop in maanden staat op 13.5 kilometer en ik vrees dat het in Nijmegen ‘gewoon’ een trainingsrondje gaat worden oftewel, ik ga voor mijn langzaamste tijd in jaren :-)

Les geleerd? Ja, in de aanloop naar Londen zal ik drastisch moeten gaan snijden in privxc3xa9 afspraken anders wordt het een lijdensweg in mijn favoriete stad en van die gedachte word ik niet blij. Gelukkig ben ik daar nu al voorzichtig mee bezig dus het went langzaam. Ik heb al een aantal afspraken geschrapt net als twee concerten. En dat laatste doet pijn want iedereen die mij volgt weet dat dit een van mijn grootste passies is. Maar mijn lijf heeft de afgelopen week duidelijk aangegeven dat ik niet ongestraft op deze voet kan doorgaan waarvan acte!

Om positief te eindigen: De reacties op de Pink Ribbon actie van de Pink Power Pearls (jaja!) hebben me (ons!) blij verrast en ik ben nog steeds een beetje beduusd van alles. We zijn nu al bezig met voorzichtig wat geld in te zamelen maar vanaf januari gaan we ‘helemaal los’ en zul je ook op de hoogte worden gehouden van (in ieder geval) mijn trainingsarbeid naar 17 april 2011 toe.
En over 17 april 2011 gesproken, via Twitter (dankjewel Borg) ben ik in contact gekomen met Saskia die woont en werkt in Londen. Zij is zo aardig om rond het 28 km punt met drinken en eten klaar te staan. Aangezien ik hoogstwaarschijnlijk in mijn uppie naar Londen vertrek en niet alles zelf wil meeslepen is zo’n aanbod natuurlijk helemaal super. Cheers Saskia, mijn eerste bananendate is een feit!

Foto via

