Gelopen: 6 km tijdens marathon Eindhoven (37, 38, 39 en 40)

Wooohoooo, ik heb al vier weken geen traininsupdate geplaatst, hoog tijd voor een update. Ik ga jullie niet vervelen met statistiekjes maar geloof me, ik heb het trainingsritme weer behoorlijk te pakken. Gemiddeld ben ik de afgelopen vier weken 3x per week gaan hardlopen en 1x per week gaan fietsen en fitnessen.
Gelukkig maar want sinds afgelopen dinsdag is het besef langzaam doorgedrongen dat ik mag starten op de marathon van Londen op 17 april 2011. Leuk, eng en spannend. Ik liep natuurlijk al eerder een marathon maar ben even vergeten wat ik daar allemaal voor heb moeten doen maar vooral voor heb moeten laten. Gelukkig heb ik nog zes maanden… Heb ik niet voor niets die inschrijving voor de 20 van Alphen gedaan, hxc3xa8 Marco en Jacqueline? :-)

Zes was gisteren trouwens een mooi getal. Ik liep in Eindhoven voor het eerst sinds jaren eens niet de halve marathon maar de zes kilometer samen met wedstrijd debutant Bianca. Het tripje naar Eindhoven en terug maakte ik met leden van Atletiekvereniging STB en dat was ontzettend gezellig. Dank voor de goede organisatie en zorgen! Uiteraard was het ook weer gezellig bij ’t Mulderke waar ik onder andere Tiny, Maurice en John trof. Leuk!

En die zes samen met Bianca? Die gingen van een leien dakje. Bianca was goed getraind en ondanks een zware verkoudheid in de weken voorafgaand aan de wedstrijd heeft ze de volledige 6 kilometer hardlopend kunnen volbrengen. Het ging soepeltjes in 38:06 met een gemiddelde van 9.4 kilometer per uur. 

Wel nog even dit… Wie heeft er in hemelsnaam bedacht dat tijdens deze 6 kilometer wedstrijd ook hordes kinderen meelopen? En dan bedoel ik dus kinderen vanaf een jaartje of 6 aan de hand van papa of mama? Pfeh, de 1e kilometer was er geen doorkomen aan maar het irritante was dat een groot deel van de kids hun veters niet goed hadden gestrikt (volgende keer mag papa of mama daar iets beter op letten!) of dat ze er na 1 kilometer reeds de brui aan gaven. Het was derhalve niet alleen 6 kilometer hardlopen maar ook 6 kilometer lang stilstaande en/of wandelende kinderen inhalen of eromheen slalommen. Niet te doen, echt niet. Dat moet volgend jaar anders.

Zo, dat moest er even uit. Net als een applausje voor Bianca * klap klap *

Foto via

