Witloof en muziek (35 + 36)

Witlof

Waar ben ik gebleven met mijn trainingsupdate? Oh ja, in week 35 en daar kan ik heel kort over zijn want ik heb die week niet getraind maar heerlijk rustig aan gedaan. Het begin van het schooljaar is altijd erg hectisch en het leek me een strak plan om het die eerste drukke week rustig aan te doen.

Maar hehe, in week 36 heb ik de draad weer opgepakt. Op maandag voor het eerst in 3 of 4 of zelfs 5 weken weer eens wat fitnessoefeningen gedaan. Ik weet dat de meeste hardlopers hier de neus voor ophalen maar mij doet het goed en mijn lijf wordt er ook altijd weer erg blij van. De loopbandtraining was een rustige (iets met 3 minuten op 9 per uur en 4 minuten op 10 per uur en tussendoor wandelen) maar voor mij op dat moment zwaar zat.
Woensdagochtend liep ik een rustig rondje van ongeveer 30 minuten in mijn uppie. Alweer rustig? Hm ja, volgens mij ben ik wat snelheid kwijtgeraakt in de afgelopen weken.
Vrijdag heb ik weer trouw mijn fitnessoefeningetjes gedaan en een fietstraining van 20 minuten afgewerkt. Ook rustig :-)

Op zaterdagochtend ben ik het voor het eerst sinds maanden weer eens naar de buitentraining gegaan. Omdat Start to Run weer van start is gegaan zat er geen loopje naar de zonnige hei in maar werd er een rondje Schelsberg gelopen. Hellup, 7 x 500 meter op tempo en na de 1e 500 meter had ik mezelf van enthousiasme al compleet naar de vaantjes gelopen. Maar het voelde wel lekker. Volgende week weer!

Oh ja, nu nog even die titel van deze blogpost verklaren. Zoals jullie gemerkt hebben loop ik niet meer zoveel wedstrijden. Ik plan vrijwel niets meer maar daarentegen ben ik de laatste weken niet te houden met het plannen van concerten. En wat wil nou het toeval? Woensdag 3 november ga ik in de Brusselse Botanique voor het eerst een concert bijwonen in de Witloofbar. Prachtige naam en ik denk dat de jochies van het Australische bandje Tame Impala niet weten wat hen overkomt. Moeten ze spelen in een botanische tuin, staan ze ook nog in een piepklein zaaltje dat genoemd is naar een groente. Maar het wordt nog beter want een aantal dagen later staat er eindelijk een bezoek aan het Witloofmuseum in Kampenhout (Belgixc3xab) op het programma. Ik ben er al vaak langsgereden op weg naar de dierentuin in Mechelen maar tot een bezoek kwam het nooit. En nu gaat het op 7 november dan toch gebeuren.

En om het witloof gehalte nog meer te verhogen ga ik na afloop van mijn museumbezoek witloof mxc3xa9t kaassaus eten bij Geert, u allen welbekend!

Ik kan niet wachten :-)

Foto via

