Een streep door Keulen (32, 33 en 34)

Streep

Mijn enthousiasme om overal direct JA op te zeggen is een van mijn grootste persoonlijke valkuilen. Meestal pakt het goed uit maar in een aantal gevallen pakt het ook weleens ongunstig uit. In het geval van de halve marathon van Keulen op 3 oktober aanstaande heeft het ongunstig uitgepakt.

Een aantal maanden geleden, net na mijn verhuizing, leek het nog zo'n goed idee. Ik zou in de zomerperiode tot rust zijn gekomen, een trainingsritme gevonden hebben en ach, er zou tijd genoeg zijn om die 21 kilometer goed in de beentjes te krijgen. Maar van dit alles is weinig tot niets terechtgekomen. Deels door mijn eigen schuld maar deels ook door factoren waar ik geen invloed op had. Nu ben ik iemand die aan de start van een wedstrijd wil staan met een gevoel dat ik het kan en dat ik goed getraind ben. Op dit moment heb ik dat gevoel voor Keulen totaal niet. Ok, ik kan weer 14 kilometer hardlopen aan een stuk en ik heb nog ruim vijf weken maar het goede gevoel ontbreekt totaal.

Met andere woorden, mijn startnummer is reeds vergeven en mijn eerstvolgende bezoek aan Keulen vindt pas weer plaats op 27 oktober als ik na jaren The Coral weer eens live aan het werk ga zien. Een gevoel van teleurstelling is er overigens wel en misschien voelt het zelfs een beetje (veel) als falen maar wat overheerst is een gevoel van opluchting. Als ik de komende weken of maanden mijn kilometers wil uitbreiden mag dat maar het hoeft niet.

Uiteraard blijf ik wel gewoon hardlopen (don't worry!) en de korte wedstrijden blijven ook in mijn agenda staan. Als alles goed gaat ben ik op 26 september bij het wedstrijddebuut van oud collega Oscar tijdens de Biesloop en twee weken later ga ik voor hetzelfde in Eindhoven met collega Bianca. En ach, als 'Limburgs maedje' red ik die Zevenheuvelenloop ook wel. Sowieso krijg ik daar gezelschap van Marc en gaan we er een gezellige dag van maken.

Daarna zie ik wel weer verder!

Foto via..

NB: Maakt u zich vooral niet druk over eventuele verveling, kijk alleen even naar het 'ik bezoek' lijstje in het linker rechtermenu. Ik bedoel maar :-)

