Gezien: Kasabian @ Tivoli Utrecht 11/08/2010

Wat moet je nog schrijven over een band als je ze de vierde keer in tien maanden (en de zesde keer in totaal) live ziet? Dat je een verwend nest bent en dat het nooit meer zo leuk en spannend als de eerste keer wordt? Met dank aan Marco voor het verslag, leuk om dat nog eens terug te lezen!
Zoiets dan toch maar ook dat het na het Pinkpop optreden weer heel leuk was om een van mijn favo bandjes in een relatief kleine zaal als Tivoli te zien. Sowieso is het tof om bandjes te zien in goed gezelschap*, dan ben je nooit de enige die zich stoort aan kletsend publiek. Want ja, het is wel Nederland natuurlijk of je nu Kasabian heet of niet. Voor de band zal het trouwens ook wel even wennen zijn geweest want ze zijn op tour geweest met U2 en dan sta je toch echt voor meer publiek.

Wat betreft de setlist was er weinig verschil met de optredens in Keulen, Amsterdam en Landgraaf. Een mooie mix van oude en nieuwe nummers al kan ik nooit genoeg nummers van die eerste cd horen. Ook lekker, Julie & The Moth Man, een b-kantje van single Underdog, is standaard toegevoegd aan de setlist en dat begint heel langzaam een persoonlijke favoriet van mij te worden.
Toch had ik het idee dat de band pas echt los kwam bij de toegift en dat was vooral merkbaar bij ‘Vlad the Impaler‘, de band had er zichtbaar plezier in (Get Loose Get Loose) en dat sloeg over naar de zaal. Ook positief, ‘vroeger’ vond ik Kasabian nog weleens de ‘Tom en Serge‘ band maar inmiddels zijn de drummer, bassist en (extra) gitarist zulke vertrouwde gezichten geworden dat ze wat mij betreft nu met z’n allen Kasabian vormen.

Zo, nu ga ik als de wiedeweerga op zoek naar die single van Underdog vanwege dat geweldige b-kantje. Check it out live van het al eerder genoemde Paradiso optreden.

* Ook altijd de moeite waard in goed gezelschap: De discussie ‘wie is de leukste’, Tom of Serge? ;-)

