Parcoursverkenning @ Keulen (30/31)

Dom van Keulen

Waar was ik gebleven met mijn trainingsupdates? Oh ja, bij week 29 waarin ik klaagde over het gebrek aan ritme. Dat 'probleem' heb ik nog steeds niet opgelost maar gelukkig had ik de afgelopen twee weken vakantie en zo kwam ik in week 30 aan twee trainingen (ik weet het, veel te weinig) en in week 31 aan vijf (!) trainingen inclusief een fietstraining. Hehe, zeven trainingen in twee weken, dat begint ergens op te lijken. Wat deed ik dan zoal?

Ik deed drie zeer afwisselende intervaltrainingen op de loopband en die gingen verbazingwekkend goed. Ik ben blijkbaar nog niet al mijn snelheid kwijt al kan ik het nog niet zo lang volhouden. Verder liep ik twee keer met een vriend door de bossen van Sxc3xbcsterseel (net over de grens in Duitsland) en fietste 40 minuten in de sportschool. Dat laatste is natuurlijk super saai maar het is voor mij een goede conditietraining als ik niet wil hardlopen.
Het leukste waren de loopjes met Oscar in het al eerder genoemde Sxc3xbcsterseel. Lekker kletsen (vooral door ondergetekende) en ongemerkt wat kilometertjes lopen. De eerste keer tikten we iets meer dan 8 kilometer weg terwijl we onderweg nog wat hindernissen in de vorm van omgehakte bomen moesten overwinnen. De tweede training kwamen we uit op bijna 11 kilometer, een PR voor Oscar want hij liep nog nooit zo ver. Voor herhaling vatbaar!

En die zevende training dan? Tja, om de halve marathon in Keulen op 3 oktober uit te kunnen lopen ben ik gisteren in mijn uppie op pad gegaan voor een langere duurloop. Ik weet niet meer hoe lang het geleden was maar ik liep 14 km in 1:23:24 en ondanks dat ik er nog lang niet ben, kijk ik daar met een goed gevoel op terug. Wel spierpijn nu…

Wat betreft de titel van deze blogpost kan ik jullie melden dat ik in mijn vakantie samen met mijn moeder ben gaan shoppen in Keulen en alvast wat aan parcoursverkenning heb gedaan. Deze stad heeft mijn hart gestolen en ook dit keer was het een mooi tripje inclusief enkele fraaie aankopen wat betreft kleding :-) Opvallend detail: ik zag nog nooit zoveel hardlopers in Keulen en ik vermoed dat dit te maken heeft met de wedstrijd in oktober. Ik vraag me alleen af of het nu wel zo handig is om tussen het winkelend publiek te slalommen?

Enfin, nog acht weken te gaan tot mijn (als ik goed tel) zevende achtste halve marathon. En wat is het dan leuk om het verslag van die eerste nog eens na te lezen. Let vooral even op mijn eindconclusie:

"Dit doe ik nooit meer en voorlopig hoeft niemand over een hele marathon te beginnen"…

LOL

Foto (zie jij de Dom?) via

