Spreekt u Nederlands? (17/18)

Door persoonlijke omstandigheden geen uitgebreid blogbericht over de afgelopen twee trainingsweken. Ik ben weer aardig op dreef en probeer drie keer per week lekker te lopen. Minimaal 1x per week werk ik in de sportschool aan mijn snelheid, ik doe een soort van heuveltraining in mijn uppie en daarnaast loop ik meestal een rustig duurloopje tussen de 5 en de 10 kilometer.

Dat dit zowaar resultaat kan opleveren merkte ik gisteren in Visxc3xa9 (Belgixc3xab) tijdens de 9.1 kilometer wedstrijd van de Maasmarathon. Samen met dreamduomaatje Jacqueline stond ik daar in alle vroegte aan de start nadat we ons eerst in allerlei taalkundige bochten hadden moeten wringen om een parkeerplaats te vinden, een startnummer te krijgen en om erachter te komen dat de sporthal waar gedoucht kon worden bereikbaar was met een pendelbus. Gelukkig vonden we na veel gedoe zowaar een Waal die een beetje Nederlands sprak.

De wedstrijd zelf ging van een leien dakje en de kilometers vlogen voorbij. We wilden er een funrun van maken, lekker wat bij kletsen, genieten van de omgeving (voor zover dat mogelijk was in dat ietwat troosteloze gebied net over de grens achter Maastricht) maar blijkbaar zijn we daar allebei te gedreven voor. Het parcours was vlak en geasfalteerd maar het venijn zat in de staart want op ongeveer 500 meter voor de finish moest er nog geklommen worden. We bereikten de finish in 47:47 en daar waren we beiden heel tevreden mee. Check hier de gegevens van vriendje Garmin.

Met mijn benen zit het wel goed, nu de rest nog… Enne Jacq, dank voor de gezelligheid!

19 gedachtes over “Spreekt u Nederlands? (17/18)

  1. Aha, je vriend heet dus Garmin … of is dat de hele fietsploeg Garmin, dan kan je nog wel even vooruit hahahaha.

  2. Nou en of ik kan merken dat je aan je snelheid werkt.. ik kon je maar net aan bijhouden… mooie comeback. Bedankt voor je gastvrijheid en the fun.. het was super !!!

  3. ooo dus ik loop hijgend als een astmatische otter maar 30sec per km langzamer dan jij *kijkt trots om zich heen*.

    wel goed hoor zo vaak hardlopen. Met recht geen avond thuis want de ‘zaak’ loopt als een dolle. :o)

  4. Prima prestatie van het duo.
    3x per week lopen is toch alweer aardig serieus. Keep up the good work!

  5. Daniielle stop hiermee. Dit is gewoon nie leuk meer nie. Zo effe 47.47 lopen, daar moet ik maanden voor buffelen! Ha ha ha. Jij laat je vast inspireren door de winning mood van de Roda-boys!

  6. Yeah, het dreamduo is herenigd en wel met een prachtig resultaat. Way to go Dannixc3xablle, de goesting is weer terug.

  7. mooi gelopen Dannielle ! nog wat verder zo blijven trainen en je kunt weer je pr op de halve in eindhoven aanvallen ;-)))
    ps: ik ben ook helemaal gek van Dog days are over van Florence :-)

  8. Een aparte wereld zo net over de grens en had je achteraf wel tips kunnen geven(niet aangedacht), want ook zochtenons rot naar de sporthallen,inschrijvingen enz..
    Goed gelopen zo met zijn tweeen.
    Groet Rinus.

  9. Als je in het stukje ook nog de aanvangstijd had gezet, was mijn aanmoedigende sms wellicht niet veel te laat verstuurd… ;-)

  10. weer een geweldige loop van ‘ons’ dreamduo!! Jullie blijven toch een bijzondere verschijning. Het blijft natuurlijk onwijs knullig dat niemand daar de moeite neemt om een andere taal dan dat @#$ frans te spreken

  11. En zo gaat het inmiddels toch weer lekker na alle haperingen van weken geleden. Het bloed kruipt… Dat gevoel van een taalbarrixc3xa8re heb ik nu ook altijd als ik naar Limburg ga ;)

Reacties zijn gesloten.