Gelezen: Van Twee Kanten / Renxc3xa9 Appel

De laatste tijd lukt het niet meer om veel te lezen. Best jammer eigenlijk maar je moet nu eenmaal keuzes maken. Gelukkig bleek het nieuwe boek van Renxc3xa9 Appel wederom de moeite waard en dat hield me dan ook een paar avonden in de ban. Ook in deze literaire thriller bewijst Renxc3xa9 Appel dat hij voor mij de onbetwiste meester is van dit genre.

In Van Twee Kanten wordt de hoofdrol gespeeld door Fransien Wagtendonk die na het overlijden van haar man en vader in een tijdsbestek van amper twee jaar een moeilijke periode tegemoet gaat. Gelukkig is daar Rob Laarman die op de begrafenis van haar vader verschijnt en naar eigen zeggen al eens als adviseur voor haar vader is opgetreden. Fransien is onder de indruk van Rob die op subtiele wijze het hart van de kwetsbare doktersassistente weet te veroveren. Ondanks dat er over het verleden van Rob weinig bekend is en zijn twee kinderen uit een eerder huwelijk verborgen blijven voor Fransien, trouwen ze.

Buurvrouw Tosca die meer in Fransien zit dan alleen een buurvrouw vertrouwt Rob niet helemaal en probeert Fransien deels uit eigen belang daarvan te overtuigen. Als het vertrouwen van Fransien in Rob daalt en hij zich door leugens in het nauw gedreven voelt komt het tot een uitbarsting die beide vrouwen niet voorzien hadden…

Onderhoudend boek voor zonnige lentedagen zoals vandaag.

Update 25/4: Misschien nog even toelichten waarom ik Renxc3xa9 Appel een meester vind in dit genre… Ook in dit boek weet hij weer gewone personages (mensen zoals jij en ik) zo neer te zetten dat je aan de ene kant wel begrijpt waarom ze in de problemen komen maar aan de andere kant ook niet. Ook de ietwat sneue Fransien wordt zo geportretteerd en dat vind ik bijzonder knap. Je voelt aan alles dat Rob een foute man is maar je snapt als lezer ook waarom ze in zijn praatjes trapt. Het einde was ook verrassend, dat zag ik in ieder geval niet aan komen.

3 gedachtes over “Gelezen: Van Twee Kanten / Renxc3xa9 Appel

  1. Ik zag het boek laatst liggen en moest toen aan jou denken, had ik goed onthouden dat jij van Appel houdt. Wil ook wel een keer wat van hem lezen…maar ja, die stapel hxc3xa8. En ik ben nog steeds leesmoe :-(.

Reacties zijn gesloten.