Back on track (13, 14 en 15)

Nee hoor, ik ga jullie niet vervelen met een trainingsupdate van de laatste drie weken maar het lijkt er op dat ik ‘back on track’ ben!

Ik heb de afgelopen weken de weg naar de sportschool weer weten te vinden voor intervaltrainingen op de loopband en dat combineer ik net als ‘vroeger’ met fitnessoefeningen. Ook heb ik de hei bezocht om daar samen met oud collega Oscar een rondje te hollen. De volgende afspraak staat gepland voor 26 april en dan gaan we samen de bossen rondom Sxc3xbcsterseel (Duitsland) onveilig maken.
Enne, vandaag heb ik de weg naar het Pinkpop terrein verkend en liep ik voor het eerst sinds maanden weer eens 10 kilometer. Mijn oude (basis)snelheid is weg (zie Garmin gegevens) maar het plezier is er weer. Nu het trainingsritme nogxe2x80xa6

Over dat ritme heb ik het vorige week in Rotterdam uitgebreid gehad met Tiny en Maurice. Hardlopers herkennen het vast welxe2x80xa6 Je staat langs de kant om bekenden aan te moedigen en dan gaat het enorm kriebelen om zelf weer een wedstrijd te lopen. In mijn geval ging het om een marathon. Een mooie uitdaging zou die van 3 oktober in Keulen kunnen zijn maar na goede raad van genoemde personen heb ik besloten om die tweede marathon in ieder geval niet in 2010 te lopen. Maar lopen in Keulen lijkt me wel een belevenis dus ik heb me ingeschreven voor de halve marathon op dezelfde dag. Keulen past ook mooi in het rijtje van Haarlem en Londen.

In Haarlem loop ik op 6 juni samen met Wilma de 5 km tijdens de Letterenloop. Wilma maakt haar wedstrijddebuut en is flink aan het trainen. Sowieso staan er meer twitterende bibliotheekcollega’s aan de start.
Londen hing lange tijd aan een zijden draadje maar het hotel (dankjewel voor de tip Borg) is inmiddels geboekt net als de Eurostar trein. Op zondag 11 juli ga ik daar 10 kilometer door het centrum hollen. De start is lekker vroeg en er blijft voldoende shoptijd over.

En dan nog even ditxe2x80xa6 Het is weliswaar al een week geleden maar volgens mij zweeft dreamduomaatje Jacqueline nog ergens op een roze wolk na haar geweldige 4:12:29 in Rotterdam. Wow, precies hetgeen we vorig jaar samen voor ogen hadden is haar nu in d’r uppie gelukt. Nou ja, ze had er wel twee druivensuiker snoepjes van haar maatje voor nodig :-) Respect!

Foto viaxe2x80xa6 Het is Notting Hill Gate station in (niet geheel toevallig) Londen.

19 gedachtes over “Back on track (13, 14 en 15)

  1. ik lees hier allemaal dingen over loopactiviteiten… en dat is goed… fijn voor je… en nog bedankt voor je support vorige week

  2. Een halve in Keulen… super !!! Je bent weer prima bezig. En de dreamduomaatjes zouden geen dreamduomaatjes zijn als ze ook nog eens samen wat kilometers in wedstijdvorm gingen hobbelen. Komt goed !!!

  3. Het beste nieuws is dat je weer plezier in het lopen hebt. Een hele, een halve, 10 of 5km, maakt niet uit. Bedankt voor je steun, en succes bij de trainingen.

  4. Hoi Dannixc3xablle,

    Nog maar eens een reactie hier ;-)
    Goed dat het lopen weer steeds beter gaat en je al wat wedstrijdjes als doel hebt.

    Ik ga misschien de Heideloop (10 EM) doen, heb ik nog nooit gelopen. Ik laat het je nog wel weten.

    Groetjes, Marc

  5. @Hans/Tiny: Ben zelf ook weer blij dat ik weer hobbel.

    @Jacq: Ik ga op zoek naar een halve ergens in NL… Moet niet moeilijk zijn :-)

    @John: Moet ik je de volgende x wel nog harder toeschreeuwen zodat je me ook hoort en ziet ;-)

    @Marc: Ik dacht zelf aan de 5 km bij de Heideloop :-) De dag ervoor heb ik een concert in Eindhoven. Maar serieus, mooie maar zeer zware loop, heb zelf 1x de 10 EM gedaan.

  6. Je zit weer boordevol loopplannen, mooi!!:-)
    Als je op 3/10 de halve loopt in Keulen, betekent dat dan dat je niet meeloopt in Eindhoven?

  7. @Chris: Waarschijnlijk loop ik daar 10 km tijdens de estafette marathon. We zijn bezig een team te vormen met collega’s van de afdeling mediavoorzieningen. Jij gaat de halve in Eindhoven weer doen?

  8. Het plezier komt terug en die marathon gaat zeker komen.
    Mooie planning en het is jammer dat ik 6 juni een marathon ga lopen, anders was ik bij de letterenloop geweest!.
    Train ze.
    Groet Rinus.

  9. Ha, de halve van Keulen, daar heb ik goede herinneringen aan, niet in de laatste plaats aan de enorme hoeveelheden eten en drinken bij de finish.
    En we doen dit jaar natuurlijk gewoon weer mee aan de loterij voor de London Marathon!

  10. Goed bericht, ‘back on track!’ Ja, dat gevoel van kriebelen als je langs de kant staat ken ik maar al te goed. Het gekke is wel dat xc3 ls je eenmaal (mee)loopt (zeker als het om een marathon gaat) je de ‘omgekeerde kriebels’ kan krijgen: Waarom ben ik hier aan begonnen?!’ Maar daar moet je nu niet aan denken, ga ervoor!

  11. @Rinus: Een marathon op 6 juni? Dat is natuurlijk helemaal niet zo raar in jouw geval.

    @Rencapy: Ik verheug me nu al LOL

    @Fred: Of het gevoel na afloop: Dat doe ik noooooiitttt meer. Dat dacht ik namelijk na mijn 1e halve marathon.

  12. @Marco: Misschien dat ik dat in juli zelfs weer aan kan. Mooi trouwens om te lezen dat jij ook weer het hollen bent.

  13. “het plezier is er weer”

    Daar begint het toch mee ? Fijn dat het plezier in het lopen terug is. Vanaf dat ene momentje kan alles alleen maar beter gaan. Geniet van iedere stap en die snelheid komt vanzelf wel weer.

Reacties zijn gesloten.