Bezocht: UGame ULearn – TU Delft 01/04/2010

Afgelopen donderdag bezocht ik alweer voor het derde achtereenvolgende jaar UGame ULearn in Delft, ik ben dus een trouwe bezoeker. Volgens mij heb ik vorig jaar al proberen uit te leggen waarin UGame ULearn verschilt van andere ‘biebcongressen’ maar het is vast een compliment als je na afloop tegen een van de organisatoren zegt: "Als ik volgend jaar niet meer mag komen van Fontys, betaal ik het uit eigen zak".

Over de inhoud van het congres, dat dit jaar The User Experience als thema mee kreeg, is al volop getwitterd en geblogd en wat dat betreft verwijs ik graag naar deze Twub en (zonder iemand anders tekort te doen) naar de blogpostjes van Jan Klerk (even naar onder scrollen). Daar heb ik nu eenmaal weinig aan te voegen. Ik gooi het voor het verslag van dit jaar over een andere boek want wow, wat heb ik een bewondering voor de vier sprekers van die dag: David Lee King, Michael Edson, Gary Vaynerchuck (via Skype) en Michael Stephens. Vooral de laatste twee maakten op mij een grote indruk… 

Ik ben geen wijnkenner/drinker en wellicht is dat de reden dat ik Gary Vaynerchuck niet kende maar deze meneer is groot geworden met onder andere winelibrary.com en wist via Skype een hele zaal te boeien (en dat zonder powerpoint presentatie). En ook al wist Gary inhoudelijk niet veel over de bibliotheekwereld, des te knapper vond ik het dat hij door zijn enthousiasme, zijn zeer vlotte babbel en zijn grote kennis van sociale media mij van het begin tot het eind wist te boeien. Ik ben dan ook heel blij dat ik Delft, net als alle andere congresgangers, verliet met het boek ‘Crush It‘ in mijn tas met dank aan sponsor NBD/Biblion.

Met Michael Stephens maakte ik kennis in september 2006 tijdens het allereerste biblioblogdiner. Hij maakte op mij destijds een verlegen, bijna timide indruk maar men wist mij toen al te vertellen dat zijn presentaties geweldig zijn. En dat bleek helemaal waar te zijn! Wow, het verhaal dat hij vertelde was me grotendeels bekend maar als iemand je vanaf minuut een weet mee te slepen en je het oprecht jammer vindt dat het afgelopen is, dan ben je best goed bezig, toch? Hij sleepte de gehele zaal als een ware entertainer door zijn presentatie inclusief yoga oefening. Een WOW is hier op zijn plek!

Dankjewel Liesbeth, Saskia, Jaap en Erik voor deze 2010 editie. Ik zie jullie graag weer in 2011… Jullie hebben met de rest van de organisatie, de sprekers en de standhouders weer gezorgd voor een flinke dosis enthousiasme en positivisme. Dat neem ik na de Paasdagen toch maar mooi mee naar mijn werkplek.

NB: Het congres was overigens geheel in het Engels en dat inspireerde Eppo van Nispen tot Sevenaer tot een bijzonder slotwoord. Check de video, met dank aan Wilma.

Foto via Lukas want ja, de after party is in Delft ook altijd erg gezellig :-)

8 gedachtes over “Bezocht: UGame ULearn – TU Delft 01/04/2010

  1. @Jacq: Heb je ook gezien wat ik in mijn hand heb? Ik, die bijna nooit drinkt :-)

  2. @Lukas: Mooi dat je volgend jaar ook weer komt en dan te bedenken dat je weinig tot geen verwachtingen had. Over verwachtingen gesproken, die schroeven we elk jaar hoger op. Moeilijk voor de organisatie lijkt me…

  3. @Jujuutje: Volgend jaar kom je maar gewoon! Misschien zijn we dan wel collega’s…

Reacties zijn gesloten.