Gelopen: Parelloop (5 km) @ Brunssum (12)

Hoe moest dat ook alweer, wedstrijden lopen? Mijn laatste wedstrijd liep ik in oktober 2009 toen ik de zware Drachenlauf tot een goed einde wist te brengen. Dit keer ging het om de relatief gemakkelijke 5 km tijdens de Parelloop.

Maar wat deed ik daarvoor? Hm, niet zo heel erg veel eigenlijk. Op maandag rende ik vanuit mijn huis 600 meter naar het bos alwaar ik 5x zo hard mogelijk een heuvel probeerde op te hollen. Het plan was om dit 10x te doen maar dat bleek iets te ambitieus. Na 20 minuten en 2.5 kilometer kwam ik totaal uitgeput weer thuis. Heuvelop lopen vergt nog enige oefening… Woensdag liep ik 2x een rondje Schelsberg met de groep van de sportschool. Voor het eerst sinds weken weer eens meer dan 5 km gelopen, 7.01 om precies te zijn. Het voelde zwaar!

En dan de Parelloop! Het is een traditie om daar jaarlijks de 5 km wedstrijd te lopen nadat ik er in 2004 mijn debuut maakte. Dit jaar had ik geen enkel doel behalve uitlopen. Ik startte samen met de 14 jarige Judith, zij wilde graag onder de 30 minuten lopen en het leek me leuk om haar te helpen dat doel te bereiken. Gelukkig was het niet meer zo warm als de afgelopen dagen maar het voelt toch altijd weer raar om in kort broekje en hemdje tussen al die lange broeken en mouwen te staan…

De eerste kilometer ging in 4.53, jeugdige overmoed zullen we maar zeggen maar het was wel duidelijk dat we dit niet zouden volhouden. Bij 1,5 km werd het al wat lastiger en iets voor km punt 4 moesten we de eerste keer gaan wandelen omdat Judith last kreeg van steken in haar zij. Dat gebeurde ook nog eens op circa 600 meter voor de finish maar uiteindelijk wisten we de eindstreep te halen in 28:09, missie geslaagd. Wat mezelf betreft, ik heb lekker gelopen en het voelde best goed om te merken dat het nog een tandje sneller kan.

Foto via

29 gedachtes over “Gelopen: Parelloop (5 km) @ Brunssum (12)

  1. Leuk dat je de draad weer hebt opgepakt!
    Wij komen zeer zeker weer eens kijken en aanmoedigen.

    Anne-Marie en Frans

  2. @Maurice: Dankjewel!

    @Hans: Een strenge haas was niet zo snel begonnen maar ja… Al doende leert men.

    @Kirkuul: Ik ben volgende week te bewonderen in Oirsbeek.

    @Tiny: Mooi!

    @John: Haha, comeback is wel erg overdreven maar het voelde goed, dat wel.

  3. Kijk aan, dat is goed te lezen. ga zo door … en pas op, niet te jonge deelneemsters begeleiden, voor je het weet zit je in de categorie ‘priesters’ hahahaha

  4. Ik heb afgelopen weekend de eenmalige Muziekcollectieloop gedaan. Het behelst 2×13 traptreden op en af gaan met kratten en bakken vol cd’s en lp’s. Start was rond 22.45 u en eindigde om 05.00 u. Aangezien er verder geen andere deelnemers waren, sleepte ik vanzelf de hoofdprijs in de wacht: 2,5 slaap…

  5. @S-Rebel: Ik zal er voortaan even goed bij nadenken :-)

    @Indindo: LOL, daar zullen de buren blij mee zijn geweest…

    @Rencapy: Ik ben net zo lui als een gemiddelde Capybara geweest de afgelopen weken.

    @Jacq: Mooi! Nu alleen nog de achterstallige mail wegwerken, daar wordt aan gewerkt.

    @Hans: Glimlachen want???

  6. Je loopt weer je wedstrijdjes en netjes dik onder de 30 minuten.
    En een parel heb je zeker verdiend!.
    Groet Rinus.

  7. @Ronald/Leonie: Dankjewel maar deze week gaat het door allerlei gebeurtenissen weer helemaal mis met de planning :-(

  8. Davy’s on the road again! Mooie hulpactie met tweeledig doel. En je hebt er weer lol an! Kijk er naar uit je te zien in Rotterdam. Mocht je je niet kunnen bedwingen stap in op 37 km en sleep mij (samen met Rinus) maar het laatste eind…

  9. @Pim: Je snapt natuurlijk dat ik dan met Jacq zou meehobbelen… Maar ik kom alleen maar kijken ben ik bang dus verheug je nergens op.

  10. @Dannielle: de tweede alinea is leuk geschreven, ik zie het voor me … na 20 min. totaal uitgeput weer thuis :-)

  11. @Hans: Erg hxc3xa8? En dat na maar 2,5 kilometer en 20 minuten. Maar het was een flinke helling die ik 5 keer op ben gelopen, laten we het daar maar op houden :-)

  12. Altijd leuk om een enthousiast beginner te helpen. En ondanks je rustige weken verleer jij het natuurlijk ook niet ;)

  13. @Gert: Nou, het loopt weer maar of dat lekker is valt nog te bezien hihi.

Reacties zijn gesloten.