Gezien: Customs @ Fenix Sittard 12/03/2010

En ineens stond er een Belgisch bandje in mijn single jaarlijst over 2009 te weten Customs met ‘Justine’. Een keer bij toeval gehoord op Studio Brussel en in diezelfde periode ook erover gelezen bij Bibman. Eerlijk is eerlijk, Customs heeft het allemaal mooi gejat van Interpol en Editors maar dat neemt niet weg dat hun New Wave sound op plaat heerlijk klinkt. Rex is zelfs nog veel lekkerder dan Justine. Maar is het live net zo lekker? Dat konden Marco, Lisa, Erik en ik gisteren in Fenix proeven.

En ja, Customs klinkt live erg fijn, geluid was goed hard maar niet té, alle hitjes kwamen voorbij, het was lekker druk in Fenix, al met al een amusante avond want DJ Har draaide ook nog eens leuke plaatjes na afloop. Soms zelfs té leuk…

Maar wat betreft Customs, gaat dat zien want ze toeren de komende maanden door Nederland en België en kunnen alleen nog maar groeien.
Na afloop scoorde ik een gesigneerde cd die weliswaar wat aan de prijs (€ 15,00) was maar ja, de band moet toch iets verdienen. Ik begreep namelijk gisteravond dat ze door Fenix al in september geboekt zijn voor een luttele € 1000,00 dus hopelijk hebben ze nog wat ceedeetjes kunnen verkopen :-)

Oh ja, in september speelt Customs weer in het Zuiden des lands. Samen met onder andere Pure Reason Revolution staan ze op een podium in Susteren, het moet niet veel gekker worden.

5 gedachtes over “Gezien: Customs @ Fenix Sittard 12/03/2010

  1. Ook in Nijmegen was het donderdagavond genieten. Na een uurtje was het helaas voorbij, maar met xc3xa9xc3xa9n cd op het repertoire kan dat ook bijna niet anders. Leuk dat ze ‘Shine on’ van de House of Love coverde.

  2. Omdat ik toch al bezig was… ik heb de cd niet goedkoper op internet kunnen vinden! Ik zie ze wel in Susteren, net als ‘you know who’ ;-) Ter info: DJ Har is de helft van DJ Fuck.
    @Mo: “Shine on”, de band kent zijn (indie)klassiekers!

  3. @Mo: Leuke cover inderdaad, klonk lekker.

    @Tiny: Yep en daar verandert helemaal niets aan.

    @Indindo: Wie bedoel je precies? ;-)

  4. Pingback: Gezien: Customs @ Nieuwe Nor – Heerlen 25/04/2014 | Danielle's blog

Reacties zijn gesloten.