1 (4/5)

Na het gezellige weblogloopje van twee weken geleden, waar ik moeiteloos 21 km gelopen heb, probeerde ik mezelf wat betreft hardlopen weer bij elkaar te rapen. Maar het valt tegen als je na het lopen met een groepje weer grotendeels op jezelf aangewezen bent. En het weer hielp de afgelopen twee weken ook niet mee. Ik ben de sneeuw inmiddels helemaal zat en die hoeft van mij voorlopig niet meer te terug te komen.

Maar om een lang verhaal kort te maken, diverse omstandigheden waarover later misschien meer of niet, zorgden ervoor dat ik wederom twee hele weken (minus een dag) stil heb gelegen. En het klinkt misschien raar maar het voelt zo enorm goed om niet meer die drang te hebben om steeds maar weer te moeten trainen. Gelukkig stond er vandaag wel een uurtje hollen met Wendy op het programma want ik wil toch graag een beetje in vorm blijven en dat vindt de weegschaal ook heel erg fijn :-)

We liepen in de waterkou, brrrrrr, een rondje Heideloop over de Brunssummerheide (nu bekend terrein voor sommige hardlopende bloggers) inclusief kleine afkorting en na 1:03 en precies 10 kilometer waren we terug bij het beginpunt. En dan te bedenken dat we dat rondje ‘vroeger’ gemakkelijk in een uurtje liepen zonder die afkorting. Ach, wie ligt daar nu wakker van? Wendy en ik in ieder geval niet :-) Voorlopig ga ik nog even op die ‘relaxte’ voet verder, bevalt prima!

Foto via..

18 gedachtes over “1 (4/5)

  1. Het is nu een stuk gemakkelijker om de omgeving in te beelden. Erg mooi om relaí rond te lopen. Blijf lekker lopen zoals je gevoel je ingeeft. Binnen het uur of 1:03, als jullie al keuvelend maar lekker gelopen hebben.

  2. De Brunssummerheide is prachtig! Om te lopen, te wandelen, noem maar op.

    Als je er even niet toe kunt zetten, geen zorgen, het komt wel weer. Hoop dat alle lastige dingen binnenkort voorbij zijn voor je!

    Tien kilometer in een uur is niet iets om je voor te schamen hoor! Het is geen vlakke geasfalteerde weg daar namelijk… ;-)

  3. Als je zo af en toe een stukkie met plezier loopt komt de zin in meer lopen vanzelf weer terug. Is het deze maand niet dan is het de volgende … of de daaropvolgende etc. enz. und so weiter.
    Alleen die Weegschaal …….

  4. Laat je door niets en niemand iets opleggen D. Lekker doen wat je niet laten kunt. Of niet dus. mmm, lekker vaag allemaal maar voed. kop op, zie je snel weer!

  5. Weet je dat ik nooit verwacht had dat je het hardlopen zat zou worden? Wel begrijpelijk als je jaar in jaar uit heel veel tijd eraan besteedt. Misschien dat je wel nooit meer zin hebt om er zo fanatiek mee bezig te zijn en daar is helemaal niets mis mee. Niets moet tenslotte! Ik ben zelf nu heel fanatiek aan het sporten, ga bijna elke dag naar de sportschool, maar weet dat er weer een moment komt dat ik daar geen zin meer in heb. Zolang ik die drive wel heb, profiteer ik ervan en straks ga ik gewoon weer 2x per week. Ook prima.

  6. Het gevoel komt beslist weer wel terug als het voor jou beter weer wordt. En hxc3xa9…je doet het uiteindelijk wel voor de lol toch :)

  7. je hoeft gxc3xa9xc3xa9n dag alleen te lopen. Je bent altijd welkom om mee te lopen. Op dinsdag, vrijdag en zondag loop ik niet op kaalheide en als je gezelscap zoekt om te lopen want dat loopt hoe dan ook fijner neem je gewoon contact op.
    Op 8 mei is er weer een weblogloop in Limburg. Ik heb een prachtige route over wegen en paden door vijlen, epen, cottessen, mechelen en zo…
    Heb je zin loop dan mee en laat me even wat weten

  8. Herkenbaar.
    Als je moet trainen (voor een marathon), dan voelt dat ook als moeten.
    Nu ga je pas als je zelf wilt.

Reacties zijn gesloten.