Gelopen: Mijn eigen webloggersloopje @ Brunssummerheide (2/3)

Je zou het bijna vergeten maar wordt er hier nog iets aan hardlopen gedaan? Met mate, zeker nadat ik twee weken geleden besloot om mijn inschrijving voor de Midwintermarathon te annuleren. Een beslissing waar ik nog geen moment spijt van heb gehad en dat houdt in dat het een goede is geweest! Ergens onderweg was ik het plezier in hardlopen kwijtgeraakt en na mijn laatste duurloop van 32 kilometer op 4 januari heb ik dan ook twee hele weken stilgelegen. Heerlijk, ik kan het iedereen aanraden :-)

De afgelopen week heb ik de draad langzaam opgepakt door op maandag mijn vaste rondje van 5.4 kilometer te lopen. Vriendje Garmin had ik thuis gelaten, gewoon lekker lopen op gevoel. Dat viel niet tegen!
Woensdagavond besloot ik na maanden weer eens een groepstraining te volgen. Heerlijk, twee rondjes Schelsberg betekende ruim 7 kilometer op de teller waarbij 500 meter rustig (kun je lekker bijkletsen) steeds gevolgd werden door 500 meter snel. Ik voelde het een dag later wel aan mijn benen terwijl ik niet eens voluit was gegaan. Maar het begin is er weer…

En daar heeft zeker de weblogloop van vandaag over de Brunssummerheide aan meegeholpen. Het initiatief van Jacqueline en ondergetekende uit januari 2009 heeft inmiddels geleid tot een aantal weblogloopjes en het leek me leuk om er zelf ook een te organiseren ter voorbereiding op Apeldoorn. Mijn sportschool VIPP wilde daar gelukkig aan meewerken zodat deze als uitvalsbasis gebruik kon worden. Bedankt Petra!

En ach, een voorbereidingsloopje werd het voor mij uiteindelijk niet maar wel een topdag op hardloopgebied. De tien hardlopende webloggers (Jacqueline, Gert, John, Ronald, Ron, Marco, Bjxc3xb6rn, Maurice, Tiny en Ruud) werden aangevuld met Willy, Andrxc3xa9 en Peter van VIPP en zo vertrokken we iets voor 11.30 u. voor een rondje over de Brunssummerheide. Maar niet voordat ieders Garmin een signaal gaf :-)

Ik had een rondje uitgezet dat voornamelijk via de randen van de heide liep (het midden gedeelte doe ik volgend jaar…) en het was een combinatie van verhard en onverhard parcours met de onvermijdelijke heuveltjes op en heuveltjes af.

De kilometers vlogen al kletsend en hollend voorbij (en soms mis je dan weleens een afslag, ahum) en rond het 9 kilometerpunt stonden Marco en Wendy klaar met een hapje en een drankje. Daarna snel weer verder want het was best frisjes en af en toe viel er zelfs wat natte sneeuw. Via een tussenstop en een schietgebedje bij een Maria kapel kwamen we op de Heideloop route terecht waar de teller inmiddels op 15 kilometer stond. Peter en ik besloten dat we als toetje de Steenberg bij de Heksenberg op zouden gaan. Deze Steenberg is een overblijfsel van de Oranje Nassau IV mijn en wordt nu gebruikt voor het winnen van zilverzand. Deze berg zat niet in de oorspronkelijke route omdat je er officieel niet op mag en dat is dan ook de reden dat er een groot hekwerk omheen staat. Ach, even onder de prikkeldraad en hup, de berg op. Mooi uitzicht, ik was er al een tijdje niet meer geweest.

Na 20 kilometer en een beetje (ik liep trouwens verrassend gemakkelijk, erg fijn!) waren we we terug bij VIPP om te douchen, vlaai te eten en koffie te leuten om daarna in Heerlen de dag af te sluiten met een hapje in de Kroniek. De serveerster zal vanavond nog weleens terugdenken aan John en Ronald :-)

Tegen 17.00 u. kwam er een einde aan deze leuke dag. DANK AAN ALLEN DIE ER EEN SUCCES VAN GEMAAKT HEBBEN! Dit is voor herhaling vatbaar :-)

NB: Foto’s via John en Ronald…

