Gezocht: Het plezier in hardlopen (53/1)

Hxc3xa8, wat is dat nu voor een rare titel? Het ging toch allemaal prima met de voorbereidingen voor die tweede marathon in Apeldoorn op 21 februari? Ja hoor, de cijfertjes zijn best redelijk en ik heb na die eerste 30-er inmiddels ook al een 32-er ook op mijn naam staan maar het belangrijkste is weg, het plezier! Ik tik ze wel weg, die lange duurloop kilometers maar van harte gaat het allemaal niet. Het lijkt erop dat het plezier zomaar ineens vervangen is door ‘moeten’ inclusief het volgen van het almachtige marathonschema en daar heb ik door allerlei omstandigheden even helemaal genoeg van!

De ietwat trieste cijfers van week 53: 10 km in 56:51 en 13.71 km in 1:32:35. Dat laatste rondje was trouwens een gedeelte van het webloggersrondje over de Brunssummerheide van 24 januari aanstaande. Ik mag hopen dat het dan niet zo drassig is want Wendy en ik hebben een aantal keren moeten wandelen omdat we anders tot onze enkels in het water hadden gestaan. Maar goed, een beetje hardloper vindt dat natuurlijk geen probleem :-)
De cijfers van week 1 zijn tot dusver: 32 km in 3:25:34 en ik heb geen idee of daar nog iets bijkomt. Ik weet niet eens of ik zondag naar Egmond ga om daar een halve marathon te lopen.

Ai, en nu? Voorlopig laat ik die marathon inschrijving gewoon staan hoor, het is tenslotte nog een aantal weken totdat het 21 februari is en wat betreft die lange duurlopen lig ik best redelijk op schema. Maar ik wil af van dat moeten, het plannen en al het gedoe eromheen. Ik wil weer met plezier naar buiten gaan! Het is ook alweer veel te lang geleden dat ik me nog eens op een zaterdagochtend of een woensdagavond bij de sportschool gemeld heb voor de groepstraining. Misschien moet ik dat langzaam weer eens gaan oppakken en daarnaast doelloos 2010 ingaan. Gewoon wat hobbelen voor de fun! Maar, de inschrijving blijft voorlopig staan, u never know… En anders loop ik daar een kortere afstand, zo simpel is het.

Voor alle duidelijkheid, iets waar ik met heel veel plezier naar uitkijk is het al eerder genoemde webloggersloopje. En niet alleen omdat ik het zelf organiseer maar ook vanwege de gezelligheid om met een groepje gelijkgestemden op pad te gaan. Hardlopers die 18/19 km willen meehobbelen op 24 januari kunnen zich nog steeds bij melden. En uiteraard ben ik ook present als ‘cateringmedewerkerster’ bij de weblogloop van Tiny op 28 februari in Uden.

Foto via

