Een 1e dertiger met hindernissen (52)

Blxc3xaah, wat een enorme ‘kwakkel’ week heb ik achter de rug. De geplande Derde Kerstdagloop werd afgelast, ik was twee dagen ziek door een zware verkoudheid, kreeg last van mijn onderrug en moest me ook nog door twee Kerstdagen worstelen (ik ben niet zo’n Kerstfan). Maar nu de laatste week van 2009 voor de deur staat mag ik over het resultaat van sportweek 52 niet klagen.

Zowel op maandag als dinsdag liep ik een rondje van om en nabij de 11 kilometer. Het rondje van dinsdag was speciaal want ik liep samen met Jacqueline, mijn dreamduo maatje. Ze was in de buurt voor een korte vakantie en wilde wel een rondje in het donker met me lopen. Euh ja, donker was het, de route was niet zo gunstig gekozen maar ik maak het 24 januari helemaal goed, beloof is beloofd. De cijfers van maandag waren 11.01 km in 1:06:43 en die van dinsdag bleven steken op 11.54 km in 1:11:47.

De geplande training met Wendy op woensdag moest ik door mijn verkoudheid afzeggen maar ik liep wel een rondje van 15 km in 1:25:37 op 2e Kerstdag. Het was koud maar het liep letterlijk en figuurlijk heerlijk. De sneeuw was al bijna verdwenen en toen ik vanochtend de deur uitstapte voor mijn eerste ‘dertiger’ was de sneeuw op een paar mini plekjes na helemaal weg. Die dertiger was niet gepland, ik had vandaag eigenlijk ‘gewoon’ een halve marathon willen lopen maar door het afblazen van de Derde Kerstdagloop had ik wat tijd over.

Enfin, het werden niet de gemakkelijkste kilometers van de week met drie sanitaire stops, mutsje af, petje op, handschoenen aan, handschoenen uit, toch weer aan, een waterig zonnetje en heel veel regen. Tijdens mijn rondjes zorgde Marco voor de catering waarvoor dank. Uiteindelijk stopte vriendje Garmin bij precies 30 kilometer in 3:14:29, 6:28 per kilometer.

Mijn weektotaal kwam uit op 67.57 kilometer, niet slecht voor een ‘kwakkel’ week, al zeg ik het zelf :-)

Oh ja, zou ik het nog bijna vergeten, mijn eerste wedstrijd in 2010 zal de Egmond halve marathon zijn. Via Twitter heb ik het startnummer van Herman overgenomen die helaas zelf niet kan lopen. Via bemiddeling van Maurice (aka haas) kan ik vanaf Weert met de bus mee. Tante Bea zou er sinds haar Kersttoespraak schande van spreken maar ondergetekende zit 10 januari in Egmond dankzij haar digitale contacten.

Foto via

