Met een Strepsil in je hand… (51)

… Kom je door het ganse land! Maar helaas niet tot in Mesch/Eijsden vandaag. De weersvoorspellingen waren al een paar dagen van dien aard dat ik twijfelde of het wel zo verstandig zou zijn om naar de Mescherbergloop af te reizen vandaag. Ook Leo en Hans twijfelden en zaterdag hakten we de knoop definitief door. Zij zouden samen een duurloop gaan doen in hun eigen vertrouwde omgeving en ik zou het weer van zondagochtend afwachten. Vanaf een uurtje of half 10 begon het hier dan eindelijk te sneeuwen en het was voor mij meteen duidelijk, dag Mescherbergloop, tot in 2010! Wat ook een rol speelde in mijn beslissing was het dat feit dat ik al sinds zaterdag met een schrale en rauwe keel rondwandel en dat voelt niet echt prettig kan ik jullie melden. Een gevolg van het trainen in de kou de afgelopen week?

Maandag begaf ik me naar de sportschool voor een rondje fietsen en fitnessen, niets bijzonders. Wel bijzonder was de avondtraining op dinsdag. Nog nooit liep ik zo lang en tot zo laat mijn rondjes door de donkere Mijnstreek Oost omgeving. Marco begeleidde me op de fiets en brrrrrr, wat was het koud voor hem! Ik heb het niet koud gehad en was dik tevreden toen ik na 25 km en 2:40:17 (weer strak 6:29 per kilometer) thuis kwam. Maar ’s avonds zo lang lopen heeft niet mijn voorkeur. Tijdens de laatste 5 km vond ik het erg vermoeiend om in het donker te lopen en moest ik ontzettend goed opletten waar ik liep. Maar het ergste was nog wel dat ik helemaal hieper de pieper thuis kwam en het maar niet lukte om in slaap te vallen. 

Donderdagochtend liep ik een rondje van 5 kilometer en brrrr, toen had ik het wel koud ondanks verschillende laagjes kleren en een dikke fleece muts. Snel vergeten dit rondje van circa 5 kilometer in ‘ik weet niet hoeveel minuten’ want mijn Garmin had ik voor de verandering eens thuisgelaten.
Vrijdagavond liep ik samen met Marco 7 kilometer in 48:44, het was voor Marco de laatste test voor zijn 7 km debuut tijdens de Derde Kerstdagloop in Arnhem waar ik overigens de halve marathon ga lopen.

Min: Ik kwam maar tot 37 kilometer deze week terwijl ik er 52 had ingepland. Helaas gooide de sneeuw en mijn keel roet in het eten.
Plus: Mijn eerste 25 km sinds de Drachenlauf ging prima en ik heb geen reden om aan te nemen dat het met de lange duurlopen niet goed zou komen. En er is nog meer goed nieuws, John gaat me, als alles goed verloopt met de rest van onze voorbereidingen, vergezellen bij de eerste 27.5 km in Apeldoorn, yooohoooo. Super tof John, nu alleen nog even zorgen dat we samen heel blijven. En volgens mij heeft mijn DreamDuoMaatje Jacq ook nog wat in petto :-)

Op naar de laatste trainingsweek van 2009 om zo weer fris en fruitig 2010 in te gaan. Dan staat namelijk de eerste dertiger op het programma!

Foto via

