Update van de Oost West Zuid Best weblogloop (50)

Een aantal weken geleden heb ik reclame gemaakt voor een Limburgs weblogloopje op 24 januari 2010 over de Brunssummerheide. Een aantal bloggers hebben via een reactie op mijn blog of via de mail reeds laten weten dat ze naar het zuiden des lands zullen afreizen. Leuk! Het programma is inmiddels rond en met dank aan Maurice is er nu ook een heuse aankondiging met mijn beer Gregory in de hoofdrol :-)

Je bent zondag 24 januari vanaf 11.00 u. van harte welkom bij fitnesscentrum VIPP aan de Roebroekweg te Heerlen. Het is de bedoeling dat we rond 11.30 u. richting de Brunssummerheide vertrekken en daar een rondje van circa 18 kilometer zullen lopen. Inclusief het in- en uitlopen richting hei zal het rondje uiteindelijk 19 kilometer tellen. De snelheid zal rond de 10 kilometer per uur liggen maar de snellere lopers mogen natuurlijk een stukje interval doen, liefst bergop :-)

Na een kilometer of 9 komen we aan bij de trainingslocatie van Atletiekvereniging STB en daar zal Marco klaarstaan met een hapje en een drankje. Euh, mits we niet met een heel peloton zijn want hij komt met de fiets…
Daarna vervolgens we onze weg om hopelijk rond 13.30 u. weer terug te zijn bij VIPP. Daar kun je douchen, wat drinken en een stukje vlaai eten. Als er dan nog hongerigen zijn kunnen we eventueel (ideetje van Ruud) richting Heerlen om een hapje te eten.

En ja ja, ik probeer gewoon de aandacht af te leiden van de ietwat rommelige trainingsweek die ik achter de rug heb. Weliswaar begon het voortvarend met een fiets- en een fitnesstraining maar de looptraining van een dag later sloeg ik over. Er moest een cavia begraven worden :-(
Donderdag liep ik een rondje van bijna 11 km in iets langer dan een uur en datzelfde rondje liep ik ook op zondagmiddag.
Vrijdag werkte ik een intervaltraining af op de loopband, 20 x 2 minuten, 9 tot en 13.5 kilometer per uur. De eerste 10 gingen moeizaam, de tweede 10 gingen al een stuk beter, blijkbaar moest ik even warmlopen.

De teller blijft op 30 kilometer staan maar dat moet de komende week ruim overschreden worden. Morgenavond staat er sowieso een duurloop van 25 km op het programma en komende zondag is het weer tijd voor de Mescherbergloop, met afstand een van de leukste wedstrijden hier in de regio. Dit jaar zakken Hans en Ron weer af naar het Zuiden en ze krijgen gezelschap van Ruud en Leo. Heren, ik kijk ernaar uit!

