Nieuwe muziekjes en geneuzel van de ‘oude’ Brett

Tjeetje, op muziekgebied gebeurt op dit blog ook nog maar heel weinig. Alle concerten voor 2009 heb ik inmiddels achter de rug maar op mijn traditionele jaarlijstjes moeten jullie nog even wachten, dat is een ‘eind december’ klusje.
De eerste concerten voor 2010 zijn trouwens al bekend. Ik trap af met Brett Anderson op 25 januari in de Luxor (voorheen Prime Club) in Keulen en trouwe lezers weten dat ik daar goede herinneringen aan heb. Helaas ben ik met Brett’s nieuwe cd ‘Slow Attack‘ nog niet verder gekomen dan nummertje 5 en tot dusver vind ik het maar *kuch* geneuzel, ai.

Nee, dan de gratis download die ik van de site van het Britse Delphic heb gehaald. Ik zag de band dit jaar al eerder (Polsslag en Pukkelpop) en dat smaakte vooral na de tweede keer absoluut naar meer. Zie ook de opnames van de band bij Jools Holland laatst. Het kaartje voor hun optreden op Valentijnsdag in de Witloofbar (flappie alarm) van de Botanique in Brussel is inmiddels binnen.

Zaterdagavond werd ik door Indindo via sms attent gemaakt op Four Dead In Ohio. Dit Engelse bandje trad op tijdens London Calling en volgens mijn muzikale collega (aka Leo Blokfluit) zoeken de jongens het in een combinatie van de ouwe Oasis en The Verve sound. Ik hoor er zelfs een vleugje Kasabian in en het klinkt erg lekker als je het mij vraagt.

Zo, aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen als je de laatste twee bands over een jaar in een groot voetbalstadion moet gaan zien, je bent bij deze gewaarschuwd ;-)

