Puzzelen en spijt met als toetje een parcoursverkenning (47)

De afgelopen trainingsweek werd gekenmerkt door twee woorden, puzzelen en spijt. Het bleek namelijk een hele puzzel te zijn om mijn trainingen tussen al mijn andere activiteiten en werkzaamheden te plannen en het gevolg daarvan was dat ik spijt kreeg van mijn inschrijving voor Apeldoorn.
Uiteindelijk lukte het toch om vier keer te trainen maar dat neemt niet weg dat ik het lastig blijf vinden. Naast het hardlopen heb ik nog een aantal hobby’s en daarnaast is het ook fijn om na een drukke dag op het werk een avond op de bank te hangen (voor de tweeps, het liefst met Dexter op tv) maar ik besef dat ik de komende drie maanden een aantal dingen moet overslaan hoe moeilijk dat ook is. En dan te bedenken dat de echte lange duurlopen nog moeten komen en ik in de laatste vier weken voor de marathon alweer drie concerten gepland heb…

Nu niet meer zeuren want ik trainde ‘gewoon’ vier keer en had daarbij het geluk dat het prachtig lente euh herfstweer was met een heerlijk zonnetje en dito temperatuur.
Na de Zevenheuvelenloop fietste ik op maandag lekker uit in de sportschool om daarna nog wat aan de gewichten te hangen.
Dinsdagochtend moest ik voor de eerste keer op een vrije ochtend de wekker zetten voor een training (daar heb ik een gruwelijke hekel aan!) mede doordat ik ook nog naar een begrafenis moest. Maar het lukte en ik liep 6.29 km in 35:11 minuten tijdens een drukke ochtendspits.
Ook donderdag moest de wekker gezet worden en dat resulteerde in een training van 10.18 km in 59:34 minuten. En wat was het lekker lopen met korte mouwtjes!

Vandaag stond er voor het eerst sinds lange tijd weer eens een duurloop met Wendy in de agenda. Het plan was om circa twee uur over de Brunssumerheide te zwerven en al wat aan parcoursverkenning te doen voor het weblogloopje van 24 januari aanstaande.
Bij het vertrek om 10.00 u. scheen het zonnetje volop en wederom was het korte mouwtjes weer. We hebben een combinatie van de mountainbike route, de Kerstcross en de Heideloop gelopen met veel stijgen en dalen en na 17.64 km en 1:46:31 waren we terug bij het beginpunt. Weliswaar iets korter als gepland maar het ging prima met een gemiddelde snelheid van 9.9 km per uur.
Wellicht dat ik op 24 januari nog iets moet improviseren in verband met de weersomstandigheden (het parcours is gedeeltelijk onverhard en er lagen nu enorm veel bladeren, straks kan het ook glad zijn) maar ik denk dat dit hem gaat worden al hou ik het toetje nog even geheim…

Het puzzelen is dus niet voor niets geweest!

Foto via

