Genieten @ Brunssummerheide (45)

Snotter – hatsjoe – snotter, ondergetekende is voor de derde keer in een aantal weken snipverkouden maar gelukkig voel ik me verder prima. Het weerhield me er in ieder geval niet van om een paar uurtjes geleden samen met Marco naar de Brunssummerheide te rijden om daar een paar kilometer te lopen. Ik was er al weken, euh maanden zelfs, niet meer geweest en was vergeten hoe mooi en afwisselend het is om daar te lopen. De foto, gemaakt met mijn telefoon, geeft de schoonheid van het landschap niet geheel weer maar ik heb in ieder geval een dappere poging gedaan.
We liepen uiteindelijk 3.6 kilometer in 26:34 minuten waarbij ik na elke kilometer een minuutje versnelde. Voor Marco viel het even tegen, op de hei lopen is toch anders dan op asfalt en/of loopband. Je moet uitkijken voor laaghangende takken, natte herfstbladeren, boomstronken en niet te vergeten loslopende honden. Maar het was genieten onder de blauwe lucht en een stralend zonnetje.

In de afgelopen week trainde ik nog drie keer. Op maandag heb ik me het licht uit de ogen gefietst op de sportschool en deed ik trouw mijn fitnessoefeningen.
Op dinsdag stond er een intervaltraining op de loopband gepland maar toen ik al vroeg thuis was van het werk besloot ik om in mijn uppie een rondje te gaan lopen. Het werd uiteindelijk 5 kilometer in 25:45 waarbij ik elke 5e minuut versnelde en elke kilometer sneller liep dan de voorgaande (5:27, 5:16, 5:05, 4:58, 4:56). Ik was dik tevreden na deze zelf verzonnen interval training.
Donderdag liep ik 10.4 kilometer in 58:04 minuten. Tussen kilometer 6 en 9 ben ik compleet nat geregend maar het voelde allemaal goed, geen pijntjes, helemaal niets.

Op naar de Zevenheuvelenloop in Nijmegen waar ik, yoohoo, in het groene vak mag starten. Mijn PR, gelopen in 2006, staat met 1:16:13 erg scherp en ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit eraan gaat. Ik stond destijds in een te snel startvak omdat ik een startnummer had overgenomen van een snellere loopster maar ook omdat er vooraf een heuse ‘startvakken stickertjes ruilbeurs’ bleek te zijn. Uiteindelijk stond ik in geel, begon het te regenen en kon ik me lekker mee laten trekken door al die snelle lopers om me heen.

Ach, ik mag niet klagen met groen want vorig jaar stond ik in het 1e bypass vak. Enne, na de Drachenlauf zal het met die heuvels ook wel meevallen, ik hoef in ieder geval niet te wandelen :-)

