Vanaf mijn roze wolk… (42)

Terwijl ik dit tik lopen duizenden hardlopers de marathon van Amsterdam. Winnaar Gilbert Yegon is net binnen en de Limburgse debutant Patrick Stitzinger zag ik zojuist heel knap derde (na Koen Raymaekers en Hugo van den Broek) worden in 2:15, top!

Dat is net iets sneller dan de tijd die ik gisteren doorgegeven heb bij de definitieve inschrijving voor de Midwintermarathon in Apeldoorn op 21 februari 2010. Gezien de uitslagen van 2009 ga ik met een tijd van 4:30 sowieso de strijd aan voor de laatste plek :-) Maar het gaat vast heel gezellig worden want er werd gisteren door diverse hardlopende bloggers al volop getwitterd over de wintermarathon. Voor de gexc3xafnteresseerden, op de site van Leo kun je, ruim vier maanden voor de start, alle tweets volgen. Wil je twitteren over deze marathon en je tweets daar terugzien, gebruik dan de hashtag #mwm10.

Maar euh, werd er na het PR op de halve marathon vorige week eigenlijk nog gelopen? Euh, tja, de oktober maand is voor ondergetekende nogal druk en om eerlijk te zijn heb ik de hele week op mijn roze wolk gezeten. Ik ben er alleen even vanaf geweest voor een loslooprondje van 15 minuten op dinsdag. Maar niet getreurd, over precies een week piep ik wel anders want dan loop ik de Drachenlauf, slik!

Nu de datum voor mijn tweede marathon vaststaat wordt het trouwens de hoogste tijd om die agenda beter te beheersen zodat ik vanaf november meer tijd over hou om te trainen. In het kader daarvan vraag ik me trouwens af of er lezers zijn die interesse hebben in een trainingsloop in het zuiden des lands? Na het succes van de weblogloop in Uden en Middelburg (waar ik weliswaar niet bij was) is het wellicht ook leuk om hier een keer iets te organiseren. Even voor alle duidelijkheid, ik heb nog helemaal niets gepland, geen datum, geen afstand, helemaal niets maar ik ben, net als mijn provinciegenoot en hardlopende blogger Ruud, benieuwd of er interesse voor is. Laat maar wat horen!

Mag ik dan nog even reclame maken voor de Mescherbergloop? Trouwe lezers van mijn blog weten allang dat dit mijn favoriete wedstrijd is en de loop is zelfs terug te vinden in het boek: De 30 mooiste. De Mescherbergloop vindt dit jaar plaats op zondag 20 december en ondanks dat het in een uithoek van de provincie ligt (Mariadorp – Eijsden) is dit echt het overwegen waard. In het kort: het is een cross van 15 km (er is ook een kortere afstand) met veel hoogteverschil en afhankelijk van de weersomstandigheden is het glibberen en glijden door de modder of over het ijs. Oh ja, na circa 10 kilometer mag je een trappenpad van 180 treden op, een garantie voor verzuurde benen. Vraag anders aan Maurice, Ron en Hans die er in 2008 bij waren hoe leuk het was…

Een fijne zondag gewenst vanaf een roze wolk!

Foto via

