Londen wordt Apeldoorn (41)

Tijdens mijn verblijf in Zeeland vorige week kwam eindelijk het verlossende bericht uit Londen. Verlossend in de zin dat ik nu weet waar ik aan toe ben, ik ben namelijk uitgeloot voor de marathon van Londen in april 2010. Gezien het aantal (119.999) hardlopers dat samen met mij mocht meeloten was de kans uiterst klein dat ik in april 2009 in mijn favoriete stad zou lopen maar ach, wie niet waagt…
Enfin, een startnummer bemachtigen via een commercixc3xable reis zou nu een optie kunnen zijn maar om diverse redenen ga ik daar geen gebruik van maken. Sowieso vind ik dat veel te duur (reizen van rond de xe2x82xac 1000 zijn geen uitzondering), wil ik het liefst mijn eigen plan trekken (omdat ik de stad van A tot Z ken) en eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om drie dagen in Londen te zitten met mensen die ik niet ken en die ik ook niet zelf uitgekozen heb. Klinkt misschien wat egoxc3xafstisch maar zo voel ik het wel.

Enfin, zoals je aan de titel kunt zien is de keuze voor mijn tweede marathon gevallen op de Midwintermarathon in Apeldoorn. Tja, het is geen wereldstad en het zal er langs de kant ook niet zo druk zijn als in Rotterdam (waar ik mijn eerste marathon liep) maar echt vreemd is de keuze nu ook weer niet. Als slecht weer loper had ik deze marathon ook al in het vizier als debuut maar de tijdslimiet van 5 uur en het parcours weerhielden me van inschrijving. Nu ik weet wat ik kan en me een tikkeltje georixc3xabnteerd heb op dat wat ik daar kan verwachten durf ik het aan op 21 februari 2010. Nog een dikke 4,5 maand te gaan dus tijd zat…

Morgen eerst maar eens de halve marathon in Eindhoven lopen! Ik trainde de afgelopen week pas twee keer omdat ondere andere een verkoudheid roet in het eten gooide.
Maandag liep ik voor het eerst sinds drie maanden weer eens op de loopband, ging best redelijk met 5 oplopende kilometers. De kilometers worden verdeeld in 400, 300, 200 en 100 meter en het is de bedoeling dat het tempo steeds oploopt. De eerste kilometer liep ik op 10, 11, 12 en 13 kilometer per uur. De tweede en de derde op 11 tot en met 14, de vierde van 12 tot en met 15 en de vijfde weer op 10, kwestie van uitlopen dus.

Woensdag stond er een intervaltraining in de agenda. In de stromende regen met de groep naar buiten voor twee rondjes Schelsberg. Helaas kreeg ik in de eerste rondje wat last van de rechter achillespees dus hield ik het al snel voor gezien. Jammer want lopen in de regen is voor mij een feestje. De blessure heeft niet doorgezet maar maandag laat ik er voor de zekerheid toch even naar kijken door de fysiotherapeut.
Vrijdag zou er gefietst worden in de sportschool gevolgd door een aantal fitnessoefeningen maar tegen 11.00 u. ben ik snipverkouden van het werk naar huis vertrokken. Bummer! Gelukkig doet rust wonderen want na een middag slapen gevolgd door het klokje rondje slapen voel ik me nu weer behoorlijk fris.

Dat moet ook want euh tja, Maurice heeft tijdens het weekendje Zeeland bedacht dat het de hoogste tijd wordt dat mijn PR op de halve marathon eraan gaat. Dat PR staat nu op 1:52:39 en dateert al van 27 december 2006. Aaagrrrr, al bijna drie jaar dus. We gaan er voor! En ja, ik zeg WE want Maurice heeft zich *kuch* uiteraard aangeboden als haas. Hopelijk hoef ik hem niet te teleurstellen.

Wordt vervolgd…

NB: Uiteraard ga ik morgen niet alleen mijn benen testen maar ook mijn stembanden en wel tijdens de hele marathon, er lopen een aantal bekenden mee, altijd leuk! U bent gewaarschuwd, oordoppen mee :-)

Foto via

