Net niet weggewaaid @ Zeeuwse Kustmarathon 03/10/2009

Na de LadiesRun van gisteravond was het vanmiddag tijd voor de echte bikkels die onder de zwaarste omstandigheden ooit (storm, storm, storm!!!) van start gingen voor de Kustmarathon. Onder de deelnemers dreamduo maatje Jacqueline en maanden geleden had ik al beloofd dat ik zou proberen om haar door de laatste 10 kilometer te slepen…

Al ver voor 14.00 u. stonden Marco en ik rond het 30 kilometer punt in Domburg waar het wachten was op Rik die als eerste hardlopende weblogger voorbij zou komen flitsen. Helaas liep Rik op dat moment niet meer in de top 10 maar wel heel ver voor de grote meute. Als tweede kwam Tiny langs, ook niet meer geheel fris maar hallo, mag het ook? Op het punt waar wij stonden hadden de lopers er net 9 kilometer strand op zitten. Omdat ik bij de doorkomst van Jacqueline illegaal wilde instappen besloten we na de doorkomst van Tiny ergens anders te gaan staan. Daar waar iets minde oranje hesjes te zien waren.

Hxc3xa9, daar komt Maurice. Die heeft nog tijd voor een drankje, een praatje xc3xa9n een foto. Eigenlijk super relaxt! Oh, telefoon, Jacqueline komt er zo aan. Hup hup broek en jasje uit en daar is ze al in gezelschap van Hans en Rinus. Het ziet er allemaal nog fris en fruitig uit en ja, het was mega zwaar maar wat ben ik super trots op mijn dreamduo maatje die zoals beloofd aanhaakte en nooit meer losliet en in de laatste 12 kilometer tot de finish nog heel veel lopers inhaalden! Om en om liepen Rinus en Hans voorop en ik probeerde uiteraard zoveel mogelijk voor Jacqueline te lopen om haar een beetje uit de wind te houden.

Had ik al trouwens al gemeld dat het stormde…? Het was op bepaalde stukken van het parcours echt gekkenwerk voor de hardlopers die niet alleen moesten proberen om vooruit te komen maar ook nog moesten opletten dat ze niet omwaaiden. Ik was wind- en zandscherm tegelijk en kreeg er en passant een gratis scrubbehandeling bij maar het was super gaaf om te doen! Ook gaaf, Jaco en Petra die (per fiets) al vanaf de start Jacqueline steunden en Marco die zich daar vanaf Domburg bij aansloot. Na het laatste strookje strand en eindelijk dat laatste trapje op en weer af heb ik het hardlopende trio bij 42 kilometer laten gaan zodat ze met z’n drietjes over de finish konden komen. Hulde hulde hulde!

Ik ben super trots op ze allemaal maar maak een hele diepe buiging voor Jacqueline die in een tijd van 4:51 en nog iets over de finish kwam. TOP!

Het waren twee toffe gedenkwaardige dagen, dankjewel allemaal!

