Gelopen: Ladies Run (10 km) @ Zoutelande

Tja, als je dan eindelijk een laptop hebt plus gratis internet in je vakantiehuisje, dan moet je daar ook gebruik van maken :-)

Een paar uur geleden ging ik voor het tweede achtereenvolgende jaar van start tijdens de 10 km Ladies Run in Zoutelande, onderdeel van het Kustmarathon weekend. Vorig jaar waaide en regende het behoorlijk, dit keer waren de omstandigheden iets minder zwaar. Van die editie had ik wel geleerd dat een petje dragen aan zee niet handig is dus ging ik samen met een groot aantal dames voor het eerst sinds jaren petjesloos van start. In het begin was het parcours krapjes en probeerde ik her en der wat hardloopsters in te halen. Volgens Marco kwam daar ellebogenwerk aan te pas maar dat bestrijd ik ten zeerste… Wat ik niet bestrijd is het feit dat ik voor mijn doen veel te snel van start ging. Mijn eerste vier kilometer gingen allemaal onder de 5 minuten en dat is voor mij erg snel op een 10, zeker op dit parcours.

De vijfde kilometer ging dan ook iets langzamer net als de kilometers daarna maar mag ik als excuus aandragen dat het tweede gedeelte van deze wedstrijd een stuk zwaarder is dan het eerste gedeelte? Je gaat dwars door de duinen, moet een lange trap op (en een paar kleintjes op en af) en een aantal heuveltjes op en af plus een groot stuk over het strand. Heuveltje op ging prima maar de dame die ik op die stukken steeds inhaalde liep me op het laatste stukje strand gewoon weer eruit. Tja, dat zand happen ben ik niet gewend. Ik keek dan ook niet al te blij toen ik daar door een aantal hardlopende bloggers (zie foto, ze lopen morgen allemaal de marathon) aangemoedigd werd. Uiteraard heb ik daar naderhand nog mijn excuses voor aangeboden…

Uiteindelijk haalde ik de finish na 52:25:38 (eigen tijdwaarneming) en dat is 24 seconden sneller dan vorig jaar. Toen werd ik 18e van de 180, nu werd ik 23e of 24e (Maurice heeft geteld maar er is nog geen officixc3xable uitslag) van de 278. Het voelde wederom goed om voor de grote meute uit te lopen!

De bedankjes voor de prxc3xa9 party, de aanmoedigingen en het gezellige etentje na afloop gaan naar: Marco, Tiny, Sjan, Rinus, Maurice, Rik, Ilonka (knap 2e op de 10 kilometer!) en Jacqueline. Ik zie jullie morgen! Een speciaal woord van dank aan Edwin en co ondanks dat ze me niet zagen finishen :-) Top dat jullie er waren!

De Garmin gegevens van deze LadiesRun kun je trouwens hier vinden. De foto’s zijn gemaakt door Marco.

NB: Vanmiddag kreeg ik trouwens bericht uit Londen, ik ben helaas uitgeloot voor de London marathon van 2010, ik ga op zoek naar een alternatief.

