Klaar voor het Kustmarathon weekend! (39/40)

Hehe, ik heb nog net voor het vertrek naar Zeeland komende vrijdag nieuwe hardloopschoenen gekocht. Mijn oude marathon slofjes waren echt te oud geworden. Ook nu ben ik blijven steken bij een paar Saucony’s en ik vind ze net zo lelijk als altijd. Ik heb er inmiddels 40 kilometer mee gelopen in de afgelopen 1,5 week en dat beviel prima.

Ik trainde in week 39 vier keer en uiteraard hoorde daar op maandag een fiets- en fitnesstraining bij. Ik doe nog steeds trouw mijn extra oefeningen voor de hamstrings en tot dusver houdt mijn rechterknie zich rustig.
Dinsdag liep ik samen met Marco 7 kilometer in 52:09 minuten. Een record voor Marco want hij liep nog nooit zo ver en zo lang. Applausje!
Donderdagochtend regende het en dat is normaal mijn favoriete loopweer. Maar op een of andere manier had ik er deze keer niet zoveel zin in. Maar na een reactie van loopgoeroe Tiny op Twitter wist ik niet hoe snel ik me naar buiten moest begeven ;-) Uiteindelijk liep ik 9 kilometer in 51:41, lekker rustig begonnen zodat ik de laatste twee kilometer nog een beetje kon versnellen.
Zaterdag volbracht ik mijn halve marathon in drie trainingen door 5 kilometer te lopen in 26:29 minuten.

Oh ja, op zondag 11 oktober schijn ik in Eindhoven ook nog een halve marathon te lopen en het liefste binnen twee uur. Gelukkig wist ik sportschool maatje Roy te strikken voor een duurloop van om en nabij de twee uur. We liepen gisterenochtend gezellig keuvelend en ontspannen naar 19 kilometer in een kleine 1:52 en ik was daar uitermate tevreden mee gezien het heuvelachtige parcours.
Om de training voor het Kustmarathon weekend af te sluiten heb ik net een fiets- en fitness training in de sportschool afgewerkt.

Ik ben er klaar voor en hoop dat het vrijdag in Zoutelande net zo leuk wordt als vorig jaar. Een doel voor de LadiesRun heb ik niet echt al is het altijd leuk om sneller te lopen (vorig jaar 52:49). Bijzonder, die avond leerde ik Jacqueline kennen (en sprak ik Tiny en Sjan voor het eerst en zeker niet voor het laatst), we werden dreamduo maatjes en trainden samen voor onze eerste marathon. Na mijn LadiesRun op vrijdagavond hoop ik haar zaterdag tijdens de Kustmarathon door de laatste 10 kilometer te slepen.

Jacq, we gaan ervoor!

