Gelopen: Tilburg Ten Miles 06/09/2009 (36)

De Tilburg Ten Miles volbrengen zonder al te veel trainen lukt best maar wat had ik het gisteren zwaar in die laatste vier kilometer.
Na een flinke trainingsdip wist ik me afgelopen dinsdag voor de eerste keer in 1,5 week weer in de hardloopkleren te hijsen en liep ik 5 km in 28:30 op de loopband. De eerste 3 kilometer in 10 per uur, daarna gevolgd door een kilometer op 11 en eentje op 12. Aangezien mijn laatste langere duurloop met Wendy een sof was en gezien de weinige trainingen van de afgelopen weken besloot ik er gisteren maar een training van te maken. Dat neemt niet weg dat ik me vooraf toch een doel stelde, namelijk finishen onder de 1:30.

Iets na 14.15 u. werd de meute weggeschoten en al meteen was duidelijk, het was druk op het parcours en op sommigen stukken was doorlopen niet mogelijk. Niet dat ik er nu als een speer vandoor ging maar in de derde kilometer (5:41) had ik graag wat sneller gelopen en door een smalle doorgang op de route was dat niet mogelijk. Maar verder mocht ik niet klagen, de kilometers liepen lekker en elke keer was ik weer verbaasd dat ik een kilometer klokte net boven of onder de 5:30 minuten. De man met de hamer kwam ergens rond kilometer 12 en dat zie je meteen aan de kilometertijden met kilometer 15 (5:44) als uitschieter naar beneden. Of is het nu naar boven?
Onderweg had ik al uitgerekend dat die tijd van 1:30 er in zou zitten maar een halve kilometer voor de finish kwam ik erachter dat ik dan wel nog even flink moest doorlopen en zelfs een fiks sprintje moest trekken. Ai, dat deed pijn maar 1:29:18 was het resultaat. Toch mooi 2:58 minuten sneller dan Guus Meeuwis :-)

Deze week wacht me een drukke week op het werk met een aantal workshops Informatievaardigheden plus een recensie klus van een boek voor het tijdschrift Digitale Bibliotheek maar ik hoop toch nog ergens tijd te vinden voor een drietal trainingen zodat ik de draad weer kan oppikken richting de halve marathon in Eindhoven. Daar wil ik de man met de hamer graag iets later treffen… En uiteraard moet ik ook fit zijn voor mijn twee rondjes langs de Zeeuwse kust begin oktober!

De Garmins gegevens van de TTM vind je hier en hier. Je kunt daar ook zien dat ik zelfs iets meer gelopen dan 10 mijl aka 16.1 kilometer.

Foto via

